دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1403 - 00:12

آشوبی: مدل بازی استقلال نشان می‌داد امتیاز از دست می‌دهد/ پرسپولیس با این اشتباهات شاید باز هم صدر را از دست بدهد

آشوبی: مدل بازی استقلال نشان می‌داد امتیاز از دست می‌دهد  پرسپولیس با این اشتباهات شاید باز هم صدر را از دست بدهد
بازیکن سابق سرخابی‌های پایتخت گفت: پرسپولیس در بازی با استقلال خوزستان ذهنیت پولادی و شکست ناپذیر خود را نشان داد.
کد خبر : 913126

فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره برتری پرسپولیس و توقف استقلال در هفته بیست و هشتم لیگ برتر که منجر به صدرنشینی پرسپولیس اظهار کرد: روحیه پرسپولیس برای آنکه برنده باشد و بخواهد به قهرمانی برسد مثال زدنی است. بزرگ‌ترین فاکتور برای تیم‌های بزرگ که به قهرمانی می‌رسند در بازی با استقلال خوزستان دیده شد. ذهنیت پولادی و شکست ناپذیر این تیم در بازی لمس شد. مورد بعدی تعویض‌های عالی اوسمار بود.او به خوبی تشخیص داد سروش رفیعی و مسعود ریگی ناهماهنگ هستند و روز خوبی را سپری نمی‌کردند و آنها را تعویض کرد. محمد خدابنده‌لو و وحید امیری بسیار خوب کاستی‌های پرسپولیس را در نیمه دوم جبران کرد.

اگر استقلال خوزستان ۱۰ نفره نمی‌شد حملات اینگونه به سرانجام نمی‌رسید

وی ادامه داد: آمدن علی نعمتی به جای فرشاد فرجی هم کاملاً درست بود، چون جواد آقایی پور گل برای استقلال خوزستان نزد ولی آزار بسیار زیادی به خط دفاعی پرسپولیس داد و در ۳ گلی که این تیم زد نقش داشت. بیایید واقع‌بین باشیم، اگر استقلال خوزستان ۱۰ نفره نمی‌شد، پرسپولیس با آرامش حملات خود را طرح‌ریزی نمی‌کرد. مصدومیت آقایی پور و کاظمی مهاجمان زهردار استقلال خوزستان و تعویض اجباری آنها هم بسیار به پرسپولیس کمک کرد. عبدالکریم حسن یک خط برای پرسپولیس جلو آمد و توازن تیم برای حملات بیشتر شد. البته پرسپولیس ضعف‌هایی دارد که حتماً برای دو بازی آینده نیاز به رفع آنها را دارد و ۳ گلی که در بازی با استقلال خوزستان خورد این موضوع را ثابت می‌کند.

پرسپولیس شایسته تقدیر است

بازیکن سابق سرخابی ها افزود: پرسپولیس در نیمه اول بازی خواب بود. غالب نفرات این تیم در مرتبه پایین‌تری نسبت به شناختی که از آنها داشتیم قرار داشتند. شاید احساس آنها بر این بود که بازی ساده‌ای با استقلال خوزستان خواهند داشت و به راحتی برنده می‌شوند. روی بد فوتبال بی‌رحمانه به پرسپولیس نشان داده شد و این تیم باید خیلی خوشحال باشد که در دیداری برنده شد که به اعتقاد بخش مهمی از تماشاگرانش نتیجه را واگذار کرده بود، دقیقا آنهایی که بین دو نیمه ورزشگاه آزادی را ترک کردند. اگر اخراج و مصدومیت‌ها برای استقلال خوزستان رخ نمی‌داد و اشتباهات تیم خوزستانی رقم نمی‌خورد، برنده بازی پرسپولیس نبود. البته پرسپولیس شایسته تقدیر است، چون جبران ۳ گل خورده بسیار دشوار است، اما پرسپولیس نباید فراموش کند که با تکرار اشتباهات بازی با استقلال خوزستان، احتمال آنکه صدر را از دست بدهد بسیار زیاد است.

مدل بازی استقلال به نساجی کمک کرد

وی خاطرنشان کرد: روند بازی‌ها مشخص بود که استقلال امتیاز از دست می‌دهد. مهم این بود که پرسپولیس بتواند امتیازات را جمع کند. این اتفاق رقم خورد ولی لیگ برتر تمام نشده و هنوز کورس قهرمانی ادامه دارد. نساجی تیم بسیار خوبی است، نتایج و آماری که این تیم در چند بازی اخیر داشته، گویای این موضوع است. تغییرات خوبی در روند این تیم ایجاد شده است. تصور اینکه نساجی بتواند استقلال را متوقف کند اصلاً دور از واقعیت نبود. شاید مدل بازی استقلال به این موضوع کمک کرد. استقلال روی ارسال‌ها و ضربات ایستگاهی خیلی حساب باز می‌کند. مدل بازی استقلال به نساجی کمک کرد تا در زمین خود امتیاز بگیرد. هنوز دو بازی باقیمانده، دقیقه ۹۵ صدر جدول به پرسپولیس رسید، استقلال تیم خوبی است و احتمال دارد به صدر بازگردد. دقت در ارائه بازی خوب بدون اشتباه کمک می‌کند تا چهره قهرمان مشخص شود.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته