دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1403 - 13:36
امام جمعه اشکذر مطرح کرد؛

آثار ایمان بر جامعه چیست؟

آثار ایمان بر جامعه چیست؟
امام جمعه اشکذر تأکید کرد که آثار ایمان این است که به انسان قدرت انطباق و هماهنگی با جامعه می‌دهد.
کد خبر : 913098

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم نخستین سالگرد درگذشت زنده‌یاد محمدحسین دهقانی اشکذری مسئول فقید حراست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر و یادبود شهید خوشنام تازه دفن شده در پارک بزرگ شهر اشکذر با حضور پرشور دانشجویان، هیئت رئیسه، کارکنان، استادان و خانواده آن مرحوم در نمازخانه این واحد دانشگاهی برگزار شد.

امام جمعه اشکذر در این مراسم به بیان آثار و کارکردهای ایمان پرداخت و گفت: تنها چیزی که مانع نفوذ تصورات بد می‌شود ایمان به خدا و حساب و کتاب است.

حجت‌الاسلام عباس سبحانیان با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: دل انسان همواره بین دو انگشت خداست؛ یعنی بین شیطان و فرشته است که گاهی به شیطان و گاهی به فرشته نزدیک می‌شود و اگر دلمان را با ایمان محکم کردیم شیطان بر ما سلطنت ندارد.

وی، ایمان را بزرگ‌ترین سرمایه دانست و خاطرنشان کرد: ایمان پشتوانه اخلاق است و به انسان اعتبار می‌بخشد و ارزش می‌دهد؛ اما اخلاق منهای معنویت پایه و اساس ندارد.

امام جمعه اشکذر با بیان دیگر آثار و کارکردهای ایمان افزود: ایمان علاوه بر اینکه به انسان مقام خلیفه‌اللهی می‌دهد، به انسان جسم و جان و تن و روان می‌بخشد و افراد بی‌ایمان معمولاً انسان‌های افسرده هستند.

مسئول سابق دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس با اشاره به آیه «الا بذکرا... تطمئن القلوب» افزود: ایمان به انسان آرامش می‌بخشد.

سبحانیان با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) گفت: ایمان دوای دردها و شفای جسم و روح انسان‌هاست.

وی مطرح کرد: یکی دیگر از آثار ایمان این است که به انسان قدرت انطباق و هماهنگی با جامعه می‌دهد و بر این اساس باید در سه جبهه مبارزه کنیم؛ نخست جبهه طبیعی است که انسان بر مشکلات طبیعت مانند سیل و زلزله و طوفان و ... غلبه کرده، دیگری جبهه دشمنان خارجی است که در طول تاریخ از زمان هابیل و قابیل تا امروز بوده و تا قیامت خواهد بود و جبهه سوم مبارزه با دشمن داخلی است و ایمان بر انسان قدرت تسلط بر نفس می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته