دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1403 - 12:53
تحقق رویای خداحافظی در اوج (بخش یک)

از پاسخ مثبت مودریچ تا پیام احساسی کروس؛ تکلیف «مسن ترین» زوج خط میانی تاریخ رئال مادرید چه شد؟

از پاسخ مثبت مودریچ تا پیام احساسی کروس؛ تکلیف «مسن ترین» زوج خط میانی تاریخ رئال مادرید چه شد؟
رئال مادرید در حالی فینال لیگ قهرمانان اروپا را برگزار می‌کند که وضعیت همکاری با لوکا مودریچ و تونی کروس را مشخص کرده؛ به طوری که حالا همه می‌دانند لژیونر کروات ماندنی است، اما موتور آلمانی آخرین بازی اش را برای کهکشانی‌ها انجام می‌دهد.
کد خبر : 913090

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رئال مادرید با کسب مقام قهرمانی لالیگا خود را برای فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل بروسیادورتموند در ورزشگاه ومبلی لندن (شنبه ۱۲ خرداد) آماده می‌کند.

مردان کارلو آنچلوتی بعد از دست یابی به مقام اولی فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ لالیگا، حالا فتح معتبرترین رقابت فوتبال باشگاهی قاره سبز را هدف بعدی خود در پایان فصل قرارداده اند.

آنها از مراحل سخت این جام، به خصوص دوئل‌های نفس گیر با منچسترسیتی پپ گواردیولا و بایرن مونیخ توماس توخل در یک چهارم نهایی و نیمه نهایی، به سلامت عبورکردند تا با «زنبور‌های وستفالن» بر سر عنوان «آقایی» فوتبال قاره نبردکنند.

از جمله پیش شرط‌های لازم برای بالابردن شانس موفقیت در ومبلی، برخورداری از بالاترین میزان آمادگی فیزیکی و روحی است؛ این که کهکشانی‌ها از آرامش کامل برخوردار بوده و با هیچ ابهامی هم مواجه نباشند.

اما حالا سئوال این است که آیا تیم پرافتخار ماتادور‌ها از این چنین مشخصه‌های برخوردار است؟

از پاسخ مثبت مودریچ تا پیام احساسی کروس؛ تکلیف «مسن ترین» زوج خط میانی تاریخ رئال مادرید چه شد؟

*تعیین تکلیف مودریچ و کروس

طبق گزارش رسانه‌های معتبری همچون آس و مارکا، شاگردان کارلتو از نظر آمادگی جسمانی و روحی، اکنون در بهترین وضعیت آمادگی بسر می‌برند. با این همه در روز‌های گذشته، با ابهاماتی مثل «تعیین تکلیف» بزرگانی همچون لوکا مودریچ و تونی کروس، هافبک‌های ۳۸ و ۳۴ ساله مواجه بودند.

این دو چهره کروات و آلمانی که «مسن ترین» زوج خط میانی تاریخ رئالی‌ها به حساب می‌آیند، هردو می‌خواستند سال گذشته از جمع سفیدپوشان خارج شوند. تابستان قبل، مودریچ در فکر رفتن به فوتبال حرفه‌ای عربستان بود و کروس هم می‌کوشید به شعار «وداع با فوتبال در اوج آمادگی» پای بندی نشان دهد.

اما وقتی باشگاه صادقانه دست نیاز به سوی هر دو دراز کرد و خواستار یک سال همکاری بیشتر با در نظرگرفتن محدودیت‌ها شد، دو لژیونر، پذیرفتند قرارداد خویش را تا پایان فصل جاری تمدید کنند.

بعد باشگاه با آسودگی خاطر، توانست پروژه سنگین خرید جود بلینگهام از بروسیادورتموند را تحقق ببخشد. حالا هم با توجه به درپیش بودن جذب «کیلین امباپه»، سفیدپوشان امکان چرخیدن زیاد در بازار نقل و انتقالات و پرداخت‌های کلان به هافبک‌های جدید و جویای نام را ندارند.

از این رو وقتی دیدند هافبک‌های کروات و آلمانی با وجود سن و سال بالا، چقدر مفید و موثر برای تیم بازی می‌کنند، برای یک فصل دیگر همکاری مشترک ابراز علاقه کردند.

از پاسخ مثبت مودریچ تا پیام احساسی کروس؛ تکلیف «مسن ترین» زوج خط میانی تاریخ رئال مادرید چه شد؟

*پروژه مذاکره مدیریت با دو اسطوره

پرواضح است مودریچ و کروس، از سال‌های بیشمار حضور در مادرید و همراهی تیم، خاطرات خوشی دارند. آنها مورد حمایت کامل باشگاه و هواداران بودند و البته با جان و دل برای تیم محبوب خویش مایه گذاشته اند. مدیران تصمیم گیرنده نیز با دیدن این همه جانفشانی، برپایه تایید آنچلوتی، می‌خواستند قبل از آوردگاه «ومبلی» تکلیف «حضور» یا «رفتن» این دو اسطوره مشخص باشد تا بتوانند بهترین برنامه ریزی ممکن را انجام دهند

به همین دلیل بود که مدیریت باشگاه دخالت کرد تا بحث تمدید قرارداد با دو بازیکن کهنه کار به نتیجه مشخصی برسد.

آنگونه که روزنامه معتبر مارکا می‌نویسد، فلورینتو پرز، مدیر باشگاه وارد میدان شد و رایزنی‌ها را با مودریچ و کروس آغاز کرد.

استفان پتری، گزارشگر حوزه رئال این نشریه می‌نویسد:وقتی آنچلوتی به طور صریح و جدی عنوان کرد به قابلیت‌های مودریچ و کروس ایمان دارد و پتانسیل هر دو را برای فصل بعد نیز کافی می‌بیند، پرز کار را در دست گرفت. او اجازه نداد وقت بیهوده تلف شده، کادر تیم و مربیان به همراه هواداران دچار تشویش و سردرگمی شده و تا بعد از فینال لیگ قهرمانان صبر کنند. بلکه به طور جدا با هریک از این دو، دیدار کرد، دورنمای یک ساله آینده را برشمرد و مثل همیشه صادقانه عنوان کرد به کمک شان، برای تکمیل تیم در فصل آینده، نیازمند است.

از پاسخ مثبت مودریچ تا پیام احساسی کروس؛ تکلیف «مسن ترین» زوج خط میانی تاریخ رئال مادرید چه شد؟

*نتیجه صداقت، صداقت و احترام است

این گزارشگر افزود:وقتی همه چیز در یک باشگاه، با نظم و ترتیب شکل گیرد و صداقت در نهایت کامل باشد، همه ارکان از همکاری با یکدیگر خرسند خواهند شد. به عبارتی وقتی رئیس باشگاهی به بزرگی رئال خود وارد میدان شده و سنگ تمام بگذارد، طرف مقابل یعنی بازیکنان نیز پاسخی محبت آمیز به درخواست باشگاه نشان می‌دهند. در واقع حتی اگر بخواهند تصمیم خود را اجرا کنند، به دوستانه‌ترین شکل ممکن این جریان صورت می‌گیرد.

طبق آنچه خبرنگار حرفه‌ای نزدیک به تیم قهرمان لالیگا عنوان کرد، مودریچ در مذاکرات حتی با کاهش حقوقش موافقت کرد و کروس، ضمن شنیدن شرایط پیشنهادی، خواستار چند روز زمان برای بررسی و رسیدن به نتیجه ایی شد.

از پاسخ مثبت مودریچ تا پیام احساسی کروس؛ تکلیف «مسن ترین» زوج خط میانی تاریخ رئال مادرید چه شد؟

*پالس‌های خوشایند قبل از رایزنی‌ها

البته قبل از آنکه هر دو ستاره پای میز مذاکره بنشینند و با عالی‌ترین مقام باشگاه صحبت کنند، پالس‌های خوشایندی نیز شنیده شد.به عنوان مثال ایجنت و مشاور مودریچ یک هفته قبل در مصاحبه با شبکه‌ای تلویزیونی در اسپانیا گفت: «رئال مادرید خانه مودریچ است و ما با هم تصمیم می‌گیریم چه چیزی در نهایت برایش بهتر از همه خواهد بود.»

یا کروس از طریق کانال پادکست فلیکس، برادرش برای ادامه کار در صورت نیاز، حرف زده بود. جالب است بدانید همین برادرش، در برنامه‌ای فاش کرد مادرشان از تونی خواسته با توجه به آمادگی مطلوبش در رئال بازهم بماند.

از پاسخ مثبت مودریچ تا پیام احساسی کروس؛ تکلیف «مسن ترین» زوج خط میانی تاریخ رئال مادرید چه شد؟

*در گزارش فنی آنچلوتی چه چیزی ذکر شد؟

طبق آنچه مارکا در گزارش مفصل خود عنوان کرد، آنچلوتی در گزارش فنی خود به مدیریت باشگاه در مورد مودریچ و کروس نوشته بود هر دو ستاره با وجودی که سنی از آنها گذشته، اما بازدهی فنی بالایی برای تیم دارند و به خصوص می‌توانند رئال را در زمین مدیریت کنند.

برهمین اساس، هر دو چه در کنار هم و چه به صورت جایگزین هم قادرند در زمین بازی، مسئولیت «فرماندهی تیم» را به بهترین شکل ممکن برعهده گیرند. مودریچ از نظر کارلتو، هنوز همان هافبک پا به توپ و موثری است که می‌تواند به فضا‌های تنگ وارد شده یا پاس‌های طلایی به هم تیمی هایش دهد و در بخش زیادی از میدان، حرکت کند و یک لیدر باشد.

حتی کروس هم قابلیت فوق العاده «مهندسی پاس» را به بالاترین کیفیت ارائه کرده که در واقع کسب مقام قهرمانی لالیگا و راهیابی تیم به فینال لیگ قهرمانان، مرهون همین ویژگی‌های او و لوکا بوده است.

از پاسخ مثبت مودریچ تا پیام احساسی کروس؛ تکلیف «مسن ترین» زوج خط میانی تاریخ رئال مادرید چه شد؟

*نتیجه رایزنی‌ها چه شد؟

حتما می‌گویید نتیجه این رایزنی‌ها در نهایت چه شد؟ با توجه به آنچه در خلال روز‌های اخیر رخ داد، مودریچ بعد از صحبت با شخص اول باشگاه پذیرفت یک سال دیگر در خدمت تیم مورد علاقه و محبوبش بماند.

او به صراحت از تمدید قراردادش تا تابستان آینده گفت. بازیکن خوش اخلاق کروات‌ها با توجه به درخواست باشگاه، ماندگار شد.

اما تونی کروس در نهایت احترام، پاسخ منفی داد. او با پیامی که اواسط هفته از طریق فضای مجازی منتشرکرد، همه از جمله باشگاه مادریدی را شوکه کرد. چرا گفت مصمم به اجرای تصمیمش برای «آویختن کفش‌های خود» در تابستان امسال است و با وجودی که می‌تواند یکی، دو سال دیگر در فوتبال بماند و با کیفیت بازی کند، اما فوتبال را کنار می‌گذارد.

از پاسخ مثبت مودریچ تا پیام احساسی کروس؛ تکلیف «مسن ترین» زوج خط میانی تاریخ رئال مادرید چه شد؟

*پیام خداحافظی کروس

همانگونه که گفته شد، پیام وداعی که ستاره ژرمنی منتشرکرد، باعث شوک و حیرت فراوان شد. این پیام مثل بمب خبری منفجر شد تا جایی که حتی اعضای رئال از این بابت ابراز شگفتی و تعجب کردند.

وی ابتدا از طریق پادکست برادرش و بعد در نوشته‌ای احساسی در اینستاگرام خطاب به رئال و هوادارانش نوشت:

«۱۷ ژوییه ۲۰۱۴ روزی بود که به عضویت رئال مادرید درآمدم. همان روز زندگی ام را تغییرداد. زندگی ام به عنوان یک فوتبالیست، اما مهم تری از هر چیزی به عنوان یک انسان تغییرکرد. آن روز، در واقع آغاز یک زندگی جدید در بزرگترین باشگاه جهان بود. امروز بعد از ۱۰ سال و در پایان فصل، این دوره از زندگی ام به پایان می‌رسد. هیچوقت این یک دهه موفق و پرهیجان را از یاد نخواهم برد.»

وی افزود: مایلم به ویژه از رئیس فلورینتو پرز، باشگاه و همه اشخاصی که با قلبی باز از من استقبال و اعتمادکردند، تشکر کنم. مهم‌تر از هرچیزی می‌خواهم از شما هواداران عزیز رئال مادرید به خاطر محبت و حمایت‌های تان از روز اول تا به امروز تشکر و قدردانی کنم. در عین حال این تصمیم به معنی آن است دوران حرفه‌ای ام به عنوان بازیکن، در تابستان امسال بعد از یورو به پایان می‌رسد. همانگونه که همیشه گفته ام، رئال مادرید آخرین باشگاه من بوده و خواهد بود. خوشحالم و افتخار می‌کنم در ذهن و قلبم لحظه‌ای مناسب را برای این تصمیم پیداکردم. جاه طلبی من همیشه این بوده که کارم را در اوج به پایان رسانم.

از پاسخ مثبت مودریچ تا پیام احساسی کروس؛ تکلیف «مسن ترین» زوج خط میانی تاریخ رئال مادرید چه شد؟

*یک دهه موفقیت آمیز در مادرید

کروس ۳ روز بعد از آنکه در جام جهانی ۲۰۱۴ با آلمان به مقام قهرمانی رسید، بایرن مونیخ را ترک کرد و در ۲۴ سالگی به رئال مادرید پیوست.

در مدت یک دهه بازی برای این تیم به موفقیت‌های بیشماری رسید. او بعد از ۳۰۵ بازی برای تیم قدرتمند و زدن ۲۲ گل به ۴ مقام قهرمانی لالیگا، یک قهرمانی کوپا دل ری، ۴ مقام قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا، ۴ مقام قهرمانی چمپیونزلیگ اروپا، ۳ قهرمانی سوپرکاپ اروپا و ۵ مقام قهرمانی جام باشگاه‌های جهان دست یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته