دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1403 - 10:27

۴+یک انتخابیِ حیاتی و کشتی‌گیرانی که در مجارستان روی تشک خواهند رفت

۴+یک انتخابیِ حیاتی و کشتی‌گیرانی که در مجارستان روی تشک خواهند رفت
بنابه گفته کادرفنی تیم‌های ملی انتخاب ملی‌پوشان اوزان ۸۶ آزاد و ۶۰، ۶۷ و ۷۷ کیلوگرم فرنگی بعد از تورنمنت رنک‌دار بوداپست اتفاق خواهد افتاد، اما یک انتخابی نامحسوس دیگر هم در این رقابت‌ها رقم خواهد خورد.
کد خبر : 913063

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در سال المپیک تنها دو مسابقه رنکینگ‌دار برگزار خواهد شد، اولینِ آن سال گذشته در زاگرب بود که هر دو تیم آزاد و فرنگی ایران در آن حضور داشته و تکلیف ملی‌پوشان المپیکی چند وزن ایران در آن مشخص شد.

دومین مسابقه هم ۱۷ تا ۲۰ خرداد ماه در بوداپست برگزار می‌شود و طبق چرخه اعلام شده از سوی کادرفنی تیم‌های ملی آزاد و فرنگی، نتایج این رقابت‌ها نقش مستقیم در انتخاب ملی‌پوشان چهار وزن ۸۶ کشتی آزاد و ۶۰، ۶۷ و ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی خواهد داشت.
مهم‌ترین اتفاقِ‌ای جام هم قطعا بازگشت حسن یزدانی به مسابقات است، او بعد از جراحی کتف به بوداپست خواهد رفت و اگر در این تورنمنت رنک‌دار، به لحاظ آمادگی بدنی و شرایطِ بعد از جراحی، در وضعیت خوب و مناسبی باشد، به سومین المپیک متوالی‌اش اعزام خواهد شد.

به این ترتیب تورنمنت بوداپست تکلیف دوبنده ۸۶ کیلوگرم تیم ملی آزاد را مشخص خواهد کرد تا ترکیب اعزامی به پاریس تکمیل شود.
تیم فرنگی، اما سه انتخابی مستقیمش را به تورنمنت بوداپست محول کرده است. در وزن ۶۰ کیلوگرم رقابتِ بین مهدی محسن‌نژاد و امیررضا ده‌بزرگی و در ۶۷ کیلوگرم نیز مبارزه محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی، ملی‎‌پوش المپیکی ایران را مشخص خواهد کرد.
وزن ۷۷ کیلوگرم هم به تازگی به این جمع اضافه شده و اصرار هیئت کشتی فارس برای اضافه شدن محمدعلی گرایی و محمدرضا مختاری به جمع مدعیان المپیکی، البته راه سختی را پیش روی آنها قرار داده است.

طبق گفته حسن رنگرز، از بین گرایی و مختاری صرفا هر کشتی‌گیری بتواند طلای تورنمنت بوداپست را بگیرد، به رقابت انتخابی با امین کاویانی‌نژاد که فعلا نفر برتر این وزن است، خواهد رسید.

در کنار این چهار وزن، البته به صورت نامحسوس یک انتخابی دیگر هم اتفاق خواهد افتاد و آن هم در وزن ۶۳ کیلوگرم کشتی فرنگی است. جایی که ایمان محمدی نتوانسته با وجود شکست میثم دلخانی در مبارزه انتخابیِ پیش از آسیایی، عملکرد خارجی خوبی داشته باشد و از این رو به اردوی  بعد از مسابقات قهرمانی آسیا هم دعوت نشد، هرچند همچنان رقابت برای حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی بین او و دلخانی در جریان است.

مسئله اینجاست که کادرفنی تیم ملی فرنگی در وزن ۶۳ کیلوگرم به دو گزینه برای اعزام به آلبانی نیاز دارد، یکی برای حضور در مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال که تنها ایمان محمدی شرایط سنی حضور در این رقابت‌ها را دارد و دیگری هم رقابت جهانی اوزان غیرالمپیکی در رده سنی بزرگسالان که هر دو نیز آبان ماه در تیرانای آلبانی برگزار می‌شود؛ بنابراین اعزام دلخانی به تورنمنت مجارستان در انتخاب ملی‌پوش اعزامی ایران به مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی دخیل است.

در زیر نیز نفراتی که نام‌شان در فهرست اعزامی به تورنمنت مجارستان قرار گرفته را می‌بینید: 

کشتی آزاد: 

۵۷ کیلو: رضا مومنی (از تیم ملی جوانان)
۶۱ کیلو: شهداد خسروی (از تیم ملی جوانان)
۶۵ کیلو: عباس ابراهیم‌زاده
۷۰ کیلو: محمدعلی عموزاد
۷۴ کیلو: عادل پناهیان
۸۶ کیلو: حسن یزدانی
۹۲ کیلو: امیرحسین فیروزپور
۹۷ کیلو: ابوالفضل بابالو (از تیم ملی جوانان)
۱۲۵ کیلو: امیررضا معصومی (از تیم ملی جوانان، البته اگر باتوجه به اقدام دیرهنگام برای دریافت ویزای شینگن او، ویزا صادر شود)

کشتی فرنگی 
۵۵ کیلو: پویا دادمرز
۶۰ کیلو: مهدی محسن‌نژاد و امیررضا ده‌بزرگی
۶۳ کیلو: میثم دلخانی
۶۷ کیلو: محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی
۷۲ کیلو: دانیال سهرابی
۷۷ کیلو: محمدعلی گرایی و محمدرضا مختاری
۸۲ کیلو: اشکان سعادتی
۸۷ کیلو: محمدحسین محمودی
۹۷ کیلو: شایان حبیب زارع
۱۳۰ کیلو: فردین هدایتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته