دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1395 - 10:36

نماینده شبستر: مجلس دهم جای بازی سیاسی نیست

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم پرهیز از شعارزدگی در مجلس دهم و حرکت به سمت توسعه اقتصادی تأکید کرد.
کد خبر : 91303

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، معصومه آقاپور علیشاهی که به عنوان اولین ناطق میان دستور مجلس دهم در جلسه علنی امروز سخن می‌گفت با تأکید بر نقش زنان و اهمیت مجلس دهم خاطرنشان کرد: محوریت مجلس دهم باید تغییر کند. ما باید از شعارزدگی دور شویم و به سمت توسعه اقتصادی برویم. نباید فراموش کنیم که مجلس دهم فضای بازی سیاسی نیست بلکه باید شکاف‌ها را به حداقل برسانیم و نقش زنان را نیز در جامعه و مشارکت سیاسی جدی بگیریم.


وی با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود، گفت: شهرستان شبستر 72 روستا و 9 شهر دارد و شهر زادگاه پدری رهبر معظم انقلاب است که در عین فرهیختگی دارای معضلات خاصی است.


نماینده مردم شبستر در مجلس ادامه داد: من به نمایندگان محترم می‌گویم که ایران فقط تهران نیست. از شما خواهش می‌کنم به معضلات شهرستان‌های توجه کنید. مردم شهرستان‌ها در کمبودها و حداقل‌ها زندگی می‌کنند و آنچه آنها را آزار می‌دهد تبعیض است. پس بیایید در مورد بودجه و اعتبارات عادلانه و منصفانه تصمیم بگیریم.


آقاپور علیشاهی با بیان اینکه روستاها و شهرهای کوچک می‌توانند مرکز ثروت کشور باشند، تصریح کرد: خیلی از افراد از شهرهای کوچک به دانشگاه‌ها راه پیدا کرده‌اند اما به جای محل کار به خانه برگشته‌اند. اینها بیکاران فرهیخته و گرانقیمتی هستند که سرمایه‌های ملی‌اند.


وی افزود: در شهرستان‌های کوچک ما هزینه‌هایی را متحمل می‌شویم که اگر کمی به آن توجه کنیم این هزینه‌ها به یک‌دهم تقلیل می‌یابد. اگر تنها یک‌سوم بودجه تشریفات و سمینارها را به جاده‌های روستایی و بین شهری اختصاص دهیم حداقل 50 درصد مشکلات آنها حل خواهد شد.


این نماینده مجلس با بیان اینکه 92 درصد زنان تحصیلکرده شهرستان شبستر بیکار هستند، اضافه کرد: اگر به اینها توجه نکنیم به زودی شاهد وازدگی تحصیلی خواهیم بود. به نظر می‌رسد لازم است رویکرد دانشگاه‌های ما عوض شود و به سمت درآمدزایی و ارتباط با دانشگاه‌های برتر سوق پیدا کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته