دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در روسیه؛

گرامیداشت رئیس جمهور ایران در سومین دانشگاه برتر جهان در روسیه

گرامیداشت رئیس جمهور ایران در سومین دانشگاه برتر جهان در روسیه
تمام پرچم‌های دانشگاه معدن سن پترزبورگ روسیه برای احترام به رئیس جمهور ایران به حالت نیمه برافراشته درآمدند.
کد خبر : 912987
 

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه معدن سن پترزبورگ روسیه که در رتبه بندی جهانی QS حائز رتبه سوم و قدمتی با بیش از ۲۵۰ سال را داراست، به منظور ادای احترام به آیت الله رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران، تمام پرچم‌های دانشگاه را به حالت نیمه برافراشته در آورد.

علاوه بر این، در حیاط بنای تاریخی، سه پایه‌ای با تصویر سید ابراهیم رئیسی نصب شده بود که دانشجویان، پژوهشگران دوره دکترا و کارمندان مؤسسه آموزش عالی در طول روز بر آن گل گذاشتند.

ولادیمیر لیتویننکو به نمایندگی از تمامی اساتید دانشگاه به ملت ایران و سازمان‌های علمی – آموزشی این کشور که با دانشگاه همکاری دارند، تسلیت گفت. وی خاطرنشان کرد که تلاش برای حفظ تمامیت ارضی که ملت جمهوری اسلامی ایران با وجود سخت‌ترین فشارها از سوی غرب طی چندین دهه برای آن اهتمام کرده‌اند، بی شک شایسته احترام است. به همین خاطر، فاجعه جان باختن آقای رئیسی در تمام سرزمین‌های متمدن از جمله روسیه بازتاب داشته است.

ولادیمیر لیتویننکو در جمع دانشجویان و اساتید در کنار پرتره رئیس جمهور ایران اظهار کرد: کشورهای ما نقاط اشتراک بسیاری دارند. به عنوان مثال، ارزش‌های سنتی خانواده و توجه خاص به تاریخ و سنت‌ها که مبتنی بر ایدئولوژی هر دو کشور است و همچنین ظرفیت‌های بسیار زیاد که به واسطه آن می‌توانند آینده را متصور شوند و در مقابل تهدیدات مقاومت نشان دهند. ما موضوعات بسیاری برای تبادل با یکدیگر داریم اما مهمتر از همه همکاری‌های ماست و برای من روشن است که تشریک مساعی نتایجی مؤثر و پرثمر به دنبال خواهد داشت.

رئیس دانشگاه همچنین تصریح کرد که درگذشت ابراهیم رئیسی بار دیگر همه افراد عاقل را مجبور می‌کند به یاد داشته باشند که امروز مبارزه برای چه آرمان‌هایی صورت می‌گیرد، در پشت پرده این رویارویی‌های در حال فزونی چیست و سوالات زیادی را به ذهن می‌آورد. به عنوان مثال، در واقع چه حقیقتی در پس مفاهیم هولناک «لیبرالیسم» یا «دموکراسی» پنهان شده است؟ و نیروهای پنهان در پشت این عبارات و دیگر اصطلاحات مثبت چه تأثیر مخربی بر همه ما دارند؛ این نیروها سعی دارند حاکمیت جهانی را با مهار مصنوعی همه کسانی که توسعه حاکمیتی را در خط مقدم قرار می‌دهند، به دست بگیرند.

رئیس دانشگاه معدن سن پترزبورگ همچنین بیان کرد: از این فرصت استفاده کرده و می‌خواهم به تک تک دانشجویانی که نسبت به این فاجعه واکنش نشان داده و برای قرار دادن گل بر تصویر رئیس جمهور درگذشته ایران به این محل آمده‌اند بگویم که شما آینده روسیه هستید و نه تنها جایگاه شخصی شما، بلکه سرنوشت کل کشور نیز به تحصیل امروز شما بستگی دارد. کوشا باشید، اهداف بلندپروازانه تعیین کنید و به آنها برسید، به یاد داشته باشید که یک خانواده قوی و خودکفا اساس جامعه و هسته اصلی آن است. بایستی مراقب سنت‌های حسن همجواری با شرکای خارجی خود باشیم و کسانی را که جان خود را فدا کردند تا کشورهای ما امکان توسعه پایدار داشته باشند، فراموش نکنیم. وی در ادامه یاد و خاطره قربانیان را با اعلام یک دقیقه سکوت گرامی داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته