دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی:

مهارت افزایی کارگزاران فرهنگی دانشگاه‌ها از اولویت ویژه‌ای برخوردار است

مهارت افزایی کارگزاران فرهنگی دانشگاه‌ها از اولویت ویژه‌ای برخوردار است
مدیرکل دفتر سیاستگذاری فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بر ضرورت آشنایی کارگزاران فرهنگی دانشگاه‌ها با مهارت‌های نوین کنش‌گری مؤثر در این عرصه تأکید کرد و گفت: این برنامه از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.
کد خبر : 913457

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مهدی ذوالفقارزاده از برنامه ویژه این دفتر به منظور ارتقای مهارت‌های کارگزاران فرهنگی در مواجهه با اقتضائات جدید فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها خبر داد.

وی با اعلام این خبر افزود: در همین راستا با همفکری و تعامل معاونان، مدیران و کارشناسان نیازسنجی آموزشی، مبتنی بر روش‌های علمی صورت گرفته است.

ذوالفقارزاده با بیان اینکه ۵ نشست آموزشی تحت عنوان «کنش گری فرهنگی رسانه ای؛ از ایده پردازی تا جریان سازی» ویژه کارشناسان دانشگاه‌های مناطق دهگانه برگزار شده است اظهار کرد: در این نشست‌ها ۲۴۵کارشناس فرهنگی و ۸۰ کارشناس روابط عمومی دانشگاه‌ها در قالب 5 هزار و 321 نفر ساعت آموزش دیدند.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: این نشست‌ها به میزبانی دانشگاه‌های الزهرا (س)، بوعلی‌سینا، شیراز، فردوسی و گیلان برگزار شده است. ذوالفقارزاده افزود: بر اساس نتایج نظرسنجی‌های صورت گرفته، این دوره‌ها مورد رضایت ۹۸ درصدی شرکت کنندگان قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: نشست‌های آموزشی برگزار شده به صورت کارگاه‌های تعاملی در بازه زمانی ۳ روزه برگزار شده است که در روز اول تکنیک‌های خلاقیت در کنش گری فرهنگی، در روز دوم تکنیک‌های تولید محتوا و بازاریابی محتوایی و در روز سوم تولید محتوا به صورت کار تیمی، اجرایی شده است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: تداوم برگزاری این قبیل نشست‌ها، به طور جدی در دستور کار قرار دارد تا به صورت حضوری و یا غیر حضوری آموزش‌های مورد نیاز دست اندرکاران فرهنگی دانشگاه‌ها متناسب با ابزار‌های نوین در دسترس و نیز ذائقه‌های متنوع و متکثر نسل جوان دانشجو ارائه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته