دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1403 - 04:56
در گفت وگوی تلفنی با باقری؛

تمجید وزیر خارجه الجزایر از نقش شهید رئیسی و امیرعبداللهیان در توسعه روابط تهران - الجزیره

تمجید وزیر خارجه الجزایر از نقش شهید رئیسی و امیرعبداللهیان در توسعه روابط تهران - الجزیره
وزیر امور خارجه الجزایر در گفت وگوی تلفنی با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نقش شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان را در گسترش روابط تهران و الجزیره ستود.
کد خبر : 912824

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد عطاف وزیر امور خارجه الجزایر در گفت وگوی تلفنی با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، تسلیت عمیق خود، دولت و مردم الجزایر را به دولت و ملت ایران به مناسبت شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد.

وی همچنین نقش شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان را در گسترش روابط ایران و و الجزایر ستود.

وزیر خارجه الجزایر با اشاره به سفر سال گذشته خود به تهران و سفر رئیس جمهور کشورمان به الجزایر، بر اهتمام طرفین در توسعه مناسبات تاکید و ابراز امیدواری کرد، تلاش‌های مشترک دو کشور و کشورهای اسلامی در حمایت از مردم فلسطین، توقف جنایت و نسل‌کشی در غزه و دستیابی مردم فلسطین به حقوق طبیعی خود ادامه یابد.

سرپرست وزارت امور خارجه نیز ضمن قدردانی از پیام رئیس جمهور و همتای الجزایری، بر نقش موثر شهید دکتر امیرعبداللهیان در توسعه روابط و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه و اسلامی از جمله الجزایر تاکید کرد.

علی باقری همچنین با اشاره به سفر اخیر شهید آیت‌الله رئیسی به الجزایر افزود: این سفر دریچه‌های متعددی در عرصه توسعه مناسبات میان دو کشور گشود که باید عملیاتی شود.

وی با توجه به محوریت فلسطین در روند رایزنی‌ها و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور، به‌ ویژه از تلاش‌های الجزایر در دوران عضویت این کشور در شورای امنیت سازمان ملل متحد در پیگیری احقاق حقوق مردم فلسطین قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته