دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تأکید سرپرست حجاج ایرانی بر الگوگیری از شهید خدمت

تأکید سرپرست حجاج ایرانی بر الگوگیری از شهید خدمت
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تأکید برلزوم الگوگیری از شهید آیت‌الله رئیسی، به برخی ویژگی های بازر ایشان اشاره و تاکید کرد: ما به عنوان خادم ضیوف‌الرحمن باید این ویژگی ها را در خود نهادینه کنیم.
کد خبر : 912776

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «جلسه گرامیداشت شهدای خدمت و توجیهی روحانیون و خادمان فرهنگی حج ۱۴۰۳» امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی و آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با قرآئت آیاتی از سوره احزاب توسط قاری ممتاز کشورمان وحید براتی و مرثیه خوانی‌امیر عارفی از خادمان امام رضا (ع) در هتل «میراژ السلام» مدینه منوره برگزار شد.
در این جلسه که با هدف بزرگداشت مقام رئیس جمهور شهید، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه برگزار شد، حدود ۱۰۰ روحانی کاروان، مسئولان فرهنگی و معینه در فضایی آکنده از اشک و اندوه به یاد آن شهدا گریستند.

بنابراین گزارش، در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنانی با اشاره به سابقه آشنایی‌ خود با رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی اظهار داشت: از ابتدای آشنایی با حضرت آیت الله رئیسی‌ایشان فردی ساده زیست و با پشتکار بود. این خادم الرضا ویژگی‌های بارز فراوانی داشت که ما به عنوان خادم ضیوف‌الرحمن باید آن‌ها را به عنوان الگو در خود نهادینه کنیم.

وی چندین نکته قابل الگوگیری از این شهید بزرگوار را برشمرد و یادآور شد که اخلاص نخستین ویژگی بازر آیت الله رئیسی بود و از خدمت مخلصانه به مردم هیچ گاه احساس خستگی نمی‌کرد. همچنین دومین ویژگی‌ایشان ، اخلاق مداری و شکیبایی‌ بود. شهید سید ابراهیم رئیسی حُسن خُلق داشت و با مردم و حتی بدخواهان خود این چنین برخورد می‌کرد.

سرپرست حجاج ایرانی سومین شاخصه رفتاری این شهید را حسن ظن داشتن و‌مثبت‌اندیشی عنوان کرد و گفت: اگر عینک بدبینی داشته باشیم نمی‌توانیم کاری کنیم.

وی افزود: ‌ایشان برای حل مشکلات مردم و مسئله حج کار‌های بسیاری انجام داد و دستی که برای مردم کار می‌کند بوسیدنی است. از این رو رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی برای ما یک حجت است و مردم هم قدر‌شناس‌ایشان بودند برای همین است که خدا مزد خدماتشان را با شهادت داد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به ناراحتی های دشمنان اشاره و در عین حال تأکید کرد: دشمنان نخواهند توانست که به ملت مقاوم ایران ضربه بزنند و خودشان خواهند سوخت چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت خامنه‌ای مردم را هوشیار می‌کنند و آگاه هستند. همچنین روحانیون کاروان‌ها در حج باید توطئه ها و شایعات دشمن را با روشنگری نقش بر آب کند. همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند حج وحدت و برائت خوبی در کنار برادران مسلمان خواهیم داشت.

بنا براین گزارش ، حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در بخش دیگری از سخنان خود درباره شهید‌امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: منش، ادب و اخلاق آقای‌امیر عبدالهیان هم برای ما الگوست. او انسانی وقت‌شناس بود و به تمام ظرایف اخلاقی توجه داشت و در چند جلسه‌ای که با‌ ایشان داشتیم آنقدر رفتار متواضعی در برابر ما داشت که بشدت من را تحت تأثیر قرار داد. به یاد دارم از آقای‌امیرعبدالهیان سؤال شد که چرا این مقدار به عربستان می‌روید اما عمره به جا نمی‌آورید؟ او پاسخ داده بود که ابتدا مشکل مردم بر طرف شود سپس من هم با آن‌ها انجام خواهم داد.

سرپرست حجاج ایرانی در پایان توضیحاتی درباره برنامه‌های کاروانی، هتلی و ستادی گرامیداشت مقام شهدای خدمت ارائه کرد و یادآور شد که این برنامه‌ها در حال انجام هستند و زائران در حج ۱۴۰۳ ختم گروهی کلام الله مجید دارند. علاوه بر این به نیابت از شهدای خدمت زیارت خواهند کرد.

در پایان این جلسه ، حجت‌الاسلام والمسلمین نواب به همراه آقای سید عباس حسینی در لابی هتل حضور یافتند و با جمعی از زائران ایرانی گفتگو کردند. در ادامه سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت از هتل «الجاد المدینه» که ۳۸۶ زائر ایرانی از استان کرمان در آن اسکان دارند، بازدید کردند.

در این بازدید مسئولان حوزه حج و زیارت از وضعیت زائران ایرانی در این هتل آگاهی یافتند و جمعی از حجاج نیز نزد نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت آمدند و ضمن عرض تسلیت به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، خواستند تا سلامشان را به آیت‌الله العظمی خامنه‌ای برسانند و از دست‌اندرکاران حج تقدیر و تشکر کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته