دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت الاسلام حیدری کاشانی درجمع زائران حرم نبوی :

لازمه رسیدن به بهشت الهی، مغفرت و استغفار است

لازمه رسیدن به بهشت الهی، مغفرت و استغفار است
محافل انس و معرفت در مدینه منوره همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در هتل های مختلف زائران ایرانی در شهر پیامبر در حال اجراست.
کد خبر : 912697

به گزارش گروه فرهنگ . جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محفل «انس و معرفت» دوشنبه شب(۳۱ اردیبهشت) ماه، با حضور پر شور زائران ایرانی حرم نبوی در بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و همراهانش در هتل «زوار العالمی» شهر مدینه برگزار شد.

این محفل با تلاوت مسعود موحدیان، از قاریان بین المللی کشورمان آغاز شد و ثواب این تلاوت به روح خادم الرضا ، رئیس جمهور فقید ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی اهدا گردید.

در این محفل ، حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی سخنران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به سرشت انسان و اینکه خداوند در ۸ آیه دستور به سبقت و سرعت داده است، اظهار داشت: لازمه رسیدن به بهشت الهی مغفرت و استغفار است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی تاکید کرد: اگر سرعت و سبقت انسان به سمت خدا و امور خدایی باشد، انسان به سمت شیطان و هوای نفسانی کشیده نخواهد شد.

این سخنران بعثه اضافه کرد: انسان باید عجله و شتاب را مدیریت کند و به سمت مغفرت و آمرزش خداوند و بهشت الهی حرکت نماید.

وی در ادامه با اشاره به این که انسان تا شامل مغفرت الهی نشود، بهشتی نخواهد شد، گفت: نبی مکرم اسلام(ص)  در مسجدالنبی برای رهنمون شدن مومنان به بهشت آگاهی بخشی می کردند و آن حضرت کثیرالاستغفار بودند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به این که مومنان بسیار از درگاه خداوند طلب استغفار می کنند، گفت: یکی از مسائلی که در دین اسلام مورد تاکید واقع شده، اقامه نماز استغفار است.

وی گفت: در ۱۰ آیه قرآن کریم به لفظ جنت(بهشت) و جنان تاکید شده و بهشت نیز شامل مراحلی همچون جنات اصحاب الیمین، جنات الفردوس، جنات رضوان و...است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی سپس چهار ویژگی اهل بهشت را از دیدگاه پیامبر(ص)  بیان کرد و گفت: اهل بهشت دارای چهره بشاش هستند و زبان آنها همراه با لطافت و فصاحت است و دارای قلبی مهربان و دستی سخاوتمند هستند.

این سخنران بعثه در بخشی دیگری از سخنان خود ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان گفت: این شهید دارای روحیه جهادی و خستگی ناپذیری بود و تا آخرین لحظه عمر خود به مردم خدمت کرد.

وی در پایان با اشاره به این که شهید آیت الله رئیسی خود را سرباز امام زمان(عج) می دانست، گفت: مقام معظم رهبری بسیار هوشمندانه اعلام کردند که با این اتفاق در مدیریت کشور خللی ایجاد نخواهد شد و فضا را به خوبی آرام نمودند.

در پایان این مراسم، حاج امیر عارف از خادمان حرم علی بن موسی الرضا(ع) و از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی پرداخت و در فضایی بسیار حزن انگیز زائران برای شادی روح رئیس جمهور و همراهانشان فاتحه قرائت کردند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته