دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از سوگواره شعر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه؛

قائمیان: شهید رئیسی همیشه همراه هنرمندان بود/امیدوارم ما هم ادامه دهنده راه او باشیم

قائمیان: شهید رئیسی همیشه همراه هنرمندان بود امیدوارم ما هم ادامه دهنده راه او باشیم
فرهاد قائمیان رییس جشنواره امام رضا (ع) عنوان کرد: شهید ابراهیم رئیسی همیشه همراه هنرمندان بود و دغدغه هنر و هنرمندان را داشت.
کد خبر : 912603

به گزارش خبرنگار اعزامی فرهنگ و هنر خبرگزاری علم و فناوری آنا به مشهد مقدس، در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران، آیین اختتامیه بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگی وهنری امام رضا (ع) لغو و مراسم سوگواره شعر خادم الرضا (ع) ساعتی پیش سی و یکم اردیبهشت ماه در سالن شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور فرهاد قائمیان رییس جشنواره امام رضا (ع)، سعیدی زاده، مدیر عامل بنیاد امام رضا (ع)، خانواده شهید سیفی از خانواده شهدای مدافع حرم و جمع زیادی از شاعران سراسر کشور و مسئولان بنیاد امام رضا (ع) و جشنواره امام رضا (ع) برگزار شد.

نخستین شاعران حسین سیدبر و سپس هدیه ارجمند و فرامرز اکبری بودند که شعر خود را در این مراسم خواندند.

در ادامه فرهاد قائمیان رئیس جشنواره امام رضا (ع) طی صحبت‌هایی گفت: این اتفاق جانساز رخ داده و برایمان خیلی سخت است که این روز‌ها را بگذرانیم، این روز‌ها را تسلیت به مقام معظم رهبری، خانواده شهید جمهور آیت الله رئیسی و شهدای همراهشان، هیئت دولت و همه مردم ایران می‌گویم. امیدوارم خداوند صبر عظیمی به خانواده شهدا عنایت کند و امیدوارم که بتوانیم راه این عزیزان را ادامه دهیم.

وی در ادامه افزود: شهید رئیسی همیشه همراه هنرمندان بود و دغدغه فرهنگ و هنر داشت. در چندین جلسه هنری همراهشان بودم و همیشه دغدغه هنرمندان را داشتند. د راین چند سالی که در کسوت رئیس جمهور فعال بودند همیشه احساس کردم که آن برنامه‌هایی که در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند، اجرا کردند و نیمه کاره هم باقی ماند. امیدوارم دوستان دیگر در هیئت دولت و اهالی فرهنگ و هنر و همه ما راهشان را ادامه دهیم و امیدوارم که شما هنرمندان همیشه سرافراز باشید، چون این فرهنگ و هنر کشور به بودن شما نیاز دارد.

سپس مصطفی محدثی خراسانی و علی اصغر شکفته نیز شعر خود را قرائت کرد.

سپس حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فاجعه ناگوار شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراهشان گفت: ضایعه بسیار دردناک است، خاطرم هست زمانی من عضو کمیسیون فرهنگی بودم و با ایشان در ارتباط بودم، بعد از چند سال در شورای نظارت بر صدا و سیما فعال شدم و ایشان هم در این عرصه فعال بودند و الان هم که نمایندگی ایشان را در کمیته ویژه از سوی او داشتم، قرار بود همین هفته خدمت ایشان برویم و گزارشی از وضعیت و تحقیقات انجام شده ارائه دهیم که این چنین وضع پیش آمد. آیت الله رئیسی انسانی فداکار و محترم بود و من هیچ زمان تغییری در شخصیتشان در دوران مسئولیت های مختلفشان ندیدم ، همچنان متواضع و بزرگ بود و روحیه دیگرش هم مردمی بودن محسوب می شد، بارها همه را به مسیر مردمی بودن توصیه می کرد.

سایر شاعران نیز به ترتیب اشعار خود را خواندند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته