دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1403 - 16:12

دیوان کیفری بین‌المللی برای نتانیاهو قرار بازداشت صادر می‌کند

دیوان کیفری بین‌المللی برای نتانیاهو قرار بازداشت صادر می‌کند
دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی به دنبال آن است که برای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی قرار بازداشت صادر کند.
کد خبر : 912573

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ایندپندنت، کریم خان دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی می‌گوید به دنبال آن است که برای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به خاطر ارتکاب جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی قرار بازداشت صادر کند.

همزمان او مدعی شد که برای یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه هم به دلیل عملیات ۷ اکتبر (طوفان الاقصی) قرار بازداشت صادر خواهد شد.

همچنین، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در تلاش است که برای محمد ضیف و اسماعیل هنیه به خاطر عملیات هفت اکتبر قرار بازداشت صادر کند.

در هفته‌های اخیر بار‌ها گزارش‌هایی درباره احتمال صدور قرار بازداشت علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در رابطه با جنگ غزه منتشر شد.

این خبر‌ها واکنش منفی آمریکا را در پی داشته و گروهی از اعضای مجلس سنای آمریکا در دیدار با مقام‌های ارشد دیوان بین‌المللی کیفری نگرانی خود را درباره احتمال صدور قرار بازداشت برای مقام‌های اسرائیل ابراز کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته