دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با مشارکت مردم برگزار شد؛

آغاز اجتماع امام رضایی‌ها در میدان ولیعصر به یاد رئیس جمهور شهید و یارانش+ عکس

آغاز اجتماع امام رضایی‌ها در میدان ولیعصر به یاد رئیس جمهور شهید و یارانش+ عکس
در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد اجتماع امام رضایی‌ها برای شهادت خادم الرضا(ع) در میدان ولیعصر تهران آغاز شد.
کد خبر : 912564

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «اجتماع امام رضایی‌ها» برای شهادت خادم الرضا (ع) و یاران شهیدش دقایقی پیش در میدان ولیعصر آغاز شد.

* ترافیک سنگین در مسیرهای منتهی به میدان ولیعصر(عج) وجود دارد.

* خطوط اتوبوس‌های عبوری و منتهی به محل برگزاری مراسم، تخصیص ناوگان ویژه نسبت به جابجایی شهروندان گرامی به میادین و مقاصد (راه آهن، ونک، تجریش، خراسان، رسالت، صادقیه، آزادی، چهارراه تهرانپارس، پایانه خاوران، شهرک شهید محلاتی و شهر ری) از سوی شرکت واحد اتوبوسرانی، اعزام ۱۰۰ دستگاه ون برای جابجایی مسافران در میدان ولیعصر از سوی سازمان تاکسیرانی و همچنین اعزام فوق العاده قطارها و کاهش سرفاصله قطارها به داخل ایستگاه ولیعصر از سوی شرکت مترو، مهم‌ترین تمهیدات حمل و نقل برای تسهیل تردد شهروندان است.

* اکنون پیکر شهدای والامقام به سپاه عاشورا منتقل شده است.

آغاز اجتماع امام رضایی‌ها در میدان ولیعصر به یاد رئیس جمهور شهید و یارانش

* اقشار مختلف مردم در میدان ولیعصر(عج) حضور دارند و لحظه به لحظه به تعداد جمعیت اضافه می‌شود.

* بر اساس این گزارش، تجمع‌های مردمی به مناسبت شهادت رئیس جمهور مردمی و هیأت همراه در شهرستان‌های استان تهران نیز برگزار می‌شود.

* فردا ساعت ۹:۳۰ صبح پیکر شهید آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه از میدان شهدای تبریز به‌سمت فرودگاه بدرقه خواهند شد و از آنجا به تهران منتقل می‌شوند.

* پیکر رئیس جمهور محبوب روز پنج‌شنبه در مشهد دفن می‌شود. همچنین پیکر امام جمعه محبوب تبریز نیز روز پنج شنبه در تبریز و پیکر استاندار جوان و پرتلاش آذربایجان شرقی نیز همان روز در شهرستان مراغه دفن می‌شود.

آغاز اجتماع امام رضایی‌ها در میدان ولیعصر به یاد رئیس جمهور شهید و یارانش+ عکس

* گروهی از مردم دست نوشته‌هایی با مضامین «خداحافظ آقا سید شهید پاک زیست و با شهامت»، «جاودانه باد یاد سید شهید ما»، «شد کاروان عشق سوی روح الله»، «شکستند شانه‌هایم در این مصیبت»، «با ولایت مداری و وحدتمان, شهیدانمان را از خود خشنود می‌کنیم»، را در دست داشتند.

* در دقایقی از این مراسم، حاج حسین یکتا که به روایتگری در اردوهای راهیان نور شناخته می‌شود، برای حاضران سخنرانی کرد. 

* در این بخش، حسین یکتا با بیان اینکه شهید سیدابراهیم رئیسی خستگی‌ناپذیر برای مردم تلاش می‌کرد، اظهار کرد: این‌ مردِ خدمت، پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها به جای اینکه در کنار خانواده باشد در سفر استانی یا در سفر خارجی بود تا گرهی از مشکلات مردم باز شود.

وی با اشاره به موضوع اربعین ادامه داد: سیدابراهیم رئیسی در مسیر اربعین تلاش‌های زیادی کرد تا شرایط برای سفر مردم به اربعین تسهیل شود. خودش نیز باوجود بهترین وسایل برای سفر اربعین، مسیر را با مینی‌بوس‌ طی می‌کرد.

یکتا بیان کرد: دیشب شب یلدای مردم ایران بود و برای مردم خیلی دیر صبح شد و همش به خاطر دلبستگی مردم‌ به رئیس جمهورشان بود و این دلبستگی امروز به همبستگی تبدیل شد. وقتی بخواهید گره از مشکلات مردم باز کنید در دل مردم جای خواهید گرفت، پس وقتی کار برای خدا باشد مردم هم دلسوز می‌شوند.

وی افزود: ما در این چندسال سه تا آقای رئیسی دیدیدم. رئیسی که در مناظرات حرمت نگه داشت، رئیسی که در مقام رئیس جمهور خدمت‌گذار مردم بود، رئیسی که دیشب در دل مردم ایران بود. سیدابراهیم رئیسی بنای رئیس جمهوری گذاشت که می‌توان در آن تمام امکانات ممکلت را داشته باشی اما دستت پاک باشد. ایشان حرف رهبر معظم انقلاب در مورد گام دوم انقلاب یعنی جهش تولید و نگاه جوان‌گرایی را محقق می‌کرد. 

یکتا ابراز کرد: سیدابراهیم رئیسی دیپلماسی انقلاب اسلامی را محقق کرد، وقتی دولت انقلابی و حزب‌الهی و پای کار خدا باشد پرچم‌ ملت بالا می‌رود و معالات جهانی برهم می‌خورد. وقتی نگاه عنایتی و هدایتی از بالا اتفاق بیافتد کار سرعت می‌گیرد. امروز از یک نگاه اینجا جمع شدیم که تسلیت بگوییم ولی بیعت با امام خود را هم تجدید کنیم. 

یکتا در پایان سخن گفت: سکان‌دار این مملکت رهبر معظم انقلاب فرمودند «خدا با ماست» و خواهیم دید غصه‌ها این ملت به خبرهای خوش ختم می‌شود.

  • سپس سیدمحمود علوی، میثم مطیعی و حنیف طاهری دقایقی به مدح اهل‌بیت(ع) پرداختند. مطیعی در رثای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، حضرت زهرا (س) مدیحه سرایی کرد و به امام رضا (ع) سلام و درود فرستاد.

گزارش تصویری خبرگزاری آنا از این محفل حزن انگیز را از اینجــا ببینید.

مردم عزادار حاضر در میدان ولیعصر(عج) در ادامه همراه با مداحان و مدیحه سرایان  در غم فقدان رئیس جمهور محبوب و مردمی به عزاداری پرداختند.

این مراسم تا زمان اذان مغرب و برپایی نماز مغرب و عشا ادامه داشت. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته