دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1403 - 08:42

سرپرست انجمن پارادوومیدانی: حقی از نمایندگان این رشته ضایع نشد/ ایراد‌ها برای پارالمپیک رفع می‌شود

سرپرست انجمن پارادوومیدانی: حقی از نمایندگان این رشته ضایع نشد  ایراد‌ها برای پارالمپیک رفع می‌شود
سرپرست انجمن پارادوومیدانی گفت: مدالی را در پارالمپیک به خاطر خطا در پرتاب یا دیگر موارد از دست نمی‌دهیم.  
کد خبر : 912563

علی‌اصغر هادی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص از دست رفتن مدال‌های نقره و برنز حامد امیری و امان‌الله پاپی در پرتاب وزنه و نیزه مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان در ژاپن اظهار کرد: ما در مسابقات داخلی بیشتر مسابقات را زیر نظر کمیته بین‌اللملی پارالمپیک برگزار می‌کنیم و با نظارت جدی مسابقات را برگزار می‌کنیم در حالی که دوربین هم از پرتاب‌ها فیلمبرداری می‌کند. به عنوان مثال پرتاب امیری در امارات صحیح بود، اما در مسابقات جهانی با وجود آنکه داوران صحیحی اعلام کردند در اعتراضی که از سوی دیگر تیم‌ها شد از سوی هیئت ژوری خطا تشخیص دادند و پرتاب‌ها رد شد.

وی ادامه داد: این اتفاق بابت ضعف داوری در مسابقات جهانی است، چون در صورت اینکه پرتاب اول خطا باشد و به ورزشکار اعلام شود در پرتاب‌های بعدی دقت بیشتری می‌شود تا خطایی صورت نگیرد و دیگر نیازی نیست تا هیئت ژوری تمامی پرتاب‌های بک ورزشکار را رد کند. در کل ایراد از ورزشکار و کادرفنی است و ورزشکار را باید عادت داد که در پرتاب خود دقت کند. یاد بگیرد که بدون خطا پرتاب کند و مقررات را با دقت رعایت کند. در مسابقات حرف اول را ویدئو چک می‌زند و به حق به پرتاب‌ها اعتراض شده و هیچ حقی از ملی‌پوش پارادوومیدانی ما ضایع نشده است. ورزشکار خوب آموزش ندیده و امان الله پاپی در بلند شدن خطا کرد، البته در پرتاب ایراد نداشت و در مجموع کادرفنی باید ضعف پاپی را برطرف کند و این موضوع در مورد امیری هم صدق می‌کند.

سرپرست انجمن پارادوومیدانی با اشاره به راهکار جلوگیری از اینکه در پارالمپیک پاریس پرتاب خطایی از سوی نمایندگان ایران رخ ندهد، تصریح کرد: به عنوان مسئول انجمن پارادوومیدانی معتقدم باید آسیب‌شناسی صورت گیرد و موردی نیست که پیچیدگی داشته باشد. ورزشکارانی که کمیته فنی برای پارالمپیک انتخاب کند ایرادها و اشکالاتی که در پرتاب‌های خود یا دیگر موارد دارند را به راحتی رفع خواهند کرد. نوع بستن روی صندلی پرتاب یا اشکالی دست در پرتاب به سادگی حل می‌شود و طبق قوانین و مقررات پیش خواهیم رفت تا مدالی را در پارالمپیک به خاطر خطا در پرتاب یا دیگر موارد از دست ندهیم.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته