دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مقیمی: آیت‌الله رئیسی سیاست‌مداری پرهیزگار و نمادی از قرین شدن ایمان و عمل صالح بود

مقیمی: آیت‌الله رئیسی سیاست‌مداری پرهیزگار و نمادی از قرین شدن ایمان و عمل صالح بود
رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه رئیسی سیاست‌مداری پرهیزگار و نمادی از قرین شدن ایمان و عمل صالح بود، گفت: دکتر رئیسی در انباشته شدن اعتماد عمومی سالیان سال مرارت و زحمت کشید.
کد خبر : 912561

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری  سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران دقایقی پیش در جمع دانشگاهیان سوگوار حاضر در مسجد دانشگاه تهران، با آرزوی محشور شدن روح شهدای خدمت و رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان با انبیا و اولیا، گفت: آیت‌الله دکتر رئیسی، نمادی از سیاست‌مدار پرهیزگار بود. ایشان توانست بین ایمان و عمل صالح یک همگرایی واقعی ایجاد کند. دکتر رئیسی نمادی از قرین شدن ایمان و عمل صالح بود.

رئیس دانشگاه تهران افزود: در زمان شهادت دکتر رئیسی، قرین شدن نشانه‌ها هم برای ما پیام دارد. ایشان خود را به عنوان خادم‌الرضا معرفی می‌کرد و در شب ولادت امام رضا (ع) به شهادت رسید. سید محرومان لقب گرفته بود و در یک منطقه محروم، روح مطهرش به آسمان پر کشید.

 مقیمی با اشاره به اینکه امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت  قرار بود رئیس جمهور کشورمان در تالار علامه امینی دانشگاه تهران در اختتامیه کنگره بین‌المللی قرآن و علم حضور پیدا کند، یادآور شد: این کنگره با رهنمود ایشان و پیگیری‌های مداومی که ایشان و همسر محترمه‌شان داشتند شکل گرفت و امروز قرار بود از قرآن‌پژوهان و عالمانی که بین قرآن و علم تلاش‌های علمی ارزشمندی انجام داده بودند، با حضور دکتر رئیسی تقدیر شود.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهوری که نیت خیرخواهانه‌اش این بود که آموزه‌های قرآن و الهی را به صحنه علم و دانشگاه بیاورد، امروز با قرآن محشور شد.

وی با اشاره به فرازهایی از پیام مقام معظم رهبری، بیان کرد: رهبر عزیزمان یک نکته دردآوری را اشاره می‌کنند و آن نکته، این است که می‌فرمایند «دل‌آزردگی‌هایش از ناسپاسی‌ها» و «رنجیدنش از طعنه‌های بدخواهان». این فراز مهمی است که فرصت آن است تا آنهایی که به خواب شیطانی فرو رفته‌اند، از خواب بیدار شوند.

مقیمی افزود: عده‌ای که برای رسیدن به آمال پست دنیایی، در جایگاه‌های مختلف، از مناظره گرفته تا زمانی که ایشان مسئولیت ریاست جمهوری را برعهده گرفتند، با حرف و توییت و برخی نوشته‌های خود، یک شبه به خرمنی از فضیلت آتش می‌زدند و سرمایه اعتماد عمومی جامعه را خدشه‌دار می‌کردند. این در حالی است که دکتر رئیسی یکی از کسانی بود که در انباشته شدن اعتماد عمومی سالیان سال مرارت و زحمت کشید.

استاد دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم شهادت این بزرگ‌مرد، وقت آن است تا عده‌ای که مدعی سیاست هستند، از این رویداد تلخ بیاموزند.

وی همچنین با تسلیت شهادت دکتر امیرعبداللهیان، گفت: دکتر امیرعبداللهیان دانش‌آموخته دانشگاه تهران بود و مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری خود را در دانشگاه تهران گذراند. این افتخار بزرگی برای دانشگاه تهران است. ایشان یکی از نمونه‌های افتخارآفرین این نظام دانشگاهی است. او علم را با نجابت و صداقت ممزوج کرد.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: خیلی‌ها مدعی هستند که در عالم سیاست نمی‌توان صادقانه رفتار کرد؛ اما دکتر امیرعبداللهیان هم عالم و هم سیاست‌مدار و هم صادق بود.

مقیمی در پایان گفت: از خداوند می‌خواهیم که به همه ما توفیق دهد تا بتوانیم ولایتمدار باشیم و قدر سرمایه‌هایمان که مهمترین سرمایه ما رهبر عزیزمان است را بدانیم. رهبری بالاترین سرمایه نظام ما است. ولایت‌مدار باشیم و در این راه استقامت بورزیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته