دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم در گفت و گو با آنا: 

انجام آمایش سرزمینی باید قبل از افزایش روشهای جذب مقطع دکتری در اولویت باشد

انجام آمایش سرزمینی باید قبل از افزایش روشهای جذب مقطع دکتری در اولویت باشد
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم گفت: انجام آمایش سرزمینی باید قبل از افزایش روشهای جذب مقطع دکتری در اولویت دولت باشد.
کد خبر : 914725

میرحمایت میرزاده در گفت و گو با خبرنگار سرویس آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درخصوص افزایش تعداد روشهای جذب دانشجو در مقطع دکتری اظهار کرد: دولت، وزارت علوم و دانشگاه‌ها قبل از انجام این موضوع باید به این نکته توجه کنند که چه میزان از فارغ‌التحصیلان این مقطع موفق به فعالیت در اشتغالی مرتبط با رشته خود شده‌اند یا درآمد قابل قبول در شغل خود با توجه به ادامه تحصیل و تلاش در بخش کسب کرده‌اند؟

وی با بیان اینکه باید دولت به این نکته توجه کند که افزایش تعداد دانشجویان در مقطع دکترا چه باری از مشکلات جامعه را کاهش داده است؟، افزود: انجام آمایش سرزمینی باید اولویت دولت قبل از افزایش روشهای جذب مقطع دکتری باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم با انتقاد از رشته‌هایی که در دانشگاه‌های پایتخت وجود دارد، یادآور شد: به عنوان مثال رشته‌هایی مانند جنگل‌داری در دانشگاه‌های تهران وجود دارد که دانشجویان در حالی در این رشته تحصیل می‌کنند که به جنگل، دریا و ... دسترسی لازم را ندارند. 

به گفته وی، با انجام آمایش سرزمینی امکان شرایط سنجی برای شناسایی نیازها از جمله ایجاد دانشگاه‌های دولتی در نقاط محروم یا هماهنگی با کشورهای همسایه جهت اعزام دانشجو به دانشگاه‌های این کشورها و ...محیا می‌شود.

گفت و گو از: مهدیه قمری

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته