دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سرنوشت داوطلبان ارشد با معدل کارشناسی اشتباه/ مغایرت اطلاعات می‌تواند منجر به محرومیت شود

سرنوشت داوطلبان ارشد با معدل کارشناسی اشتباه  مغایرت اطلاعات می‌تواند منجر به محرومیت شود
اگر شما هم جزء داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد هستید، اما معدل کاردانی با کارشناسی شما در زمان نام‌نویسی اشتباه درج شده است، باید برای اصلاح آن هرچه سریع‌تر اقدام کنید. 
کد خبر : 914548

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ چهارم اسفند ۱۴۰۲ برگزار و نتایج اولیه آن ۸ خرداد اعلام شد؛ فرایند انتخاب رشته داوطلبان از امروز (شنبه، ۱۲ خرداد) آغاز می‌شود و تا روز (چهارشنبه، ۱۶ خرداد) ادامه دارد؛ بنابراین داوطلبان مجاز باید با مطالعه دقیق دفترچه راهنما نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. 

بر اساس اطلاعات موجود در دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳، معدل درج شده در کارنامه همان معدل اعلام شده توسط داوطلب است که لازم است به هنگام نام نویسی اصل مدرک معدل را به همراه سایر مدارک به محل قبولی خود ارائه کند.

 داوطلبانی که درردیف پذیرفته شدگان نهایی قراربگیرند و هنگام ثبت نام در موسسه محل قبولی، دارای مغایرت معدل باشند با توجه به مصوبات و دستورالعمل‌های مربوط ابتدا از آنان ثبت نام مشروط به عمل خواهد آمد و پس از بررسی وضعیت علمی چنانچه با توجه به معدل واقعی دارای نمره قبولی نباشند قبولی آنان لغو خواهد شد و هیچ اقدام دیگری برای آنان امکان پذیر نیست.

آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند (پس از بررسی کارنامه نتایج اولیه) در صورتی که معدل اعلام شده در کارنامه، معدل واقعی آنان نیست و یا اینکه مطابق ضوابط بند‌های ۲-۱ و ۲-۲ موجود در دفترچه انتخاب رشته معدل خود را اعلام نکرده اند، با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور (در زمان انتخاب رشته) مطابق ضوابط نسبت به تغییر معدل خود اقدام کنند. 

داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته بوده و یا دانشجوی این مقطع هستند لازم است معدل مدرک کاردانی خود را نیز وارد کنند.

داوطلبانی که هم دارای مدرک کارشناسی پیوسته و هم کارشناسی ناپیوسته بوده؛ اما فاقد مدرک کاردانی هستند لازم است فقط معدل مدرک کارشناسی پیوسته خود را وارد کنند.

 ملاک عمل معدل برای آن دسته از داوطلبانی که به هنگام ثبت نام و شرکت در این آزمون، دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی بوده اند، مطابق مفاد فرم تأییدیه معدل مندرج در صفحه ۷۳ دفترچه راهنمای شماره ۱ و یا فرم مندرج در اطلاعیه توزیع کارت ورود به جلسه آزمون، همان میانگین واحد‌های گذرانده شده تا تاریخ ۳۰ اسفند ۱۴۰۲ در مقطع کارشناسی است.

استثناء: برای آن دسته از داوطلبانی که به هنگام ثبت نام و شرکت در این آزمون دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی بوده و از سوی مؤسسه محل فارغ التحصیلی به عنوان دانشجوی رتبه اول به این سازمان معرفی شوند، معدل فارغ التحصیلی آنان ملاک عمل خواهد بود.

برای آن دسته از داوطلبانی که به هنگام ثبت نام و شرکت در این آزمون، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی بوده اند، همان معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی آنان ملاک عمل خواهد بود.

تبصره یک: آن دسته از داوطلبانی که به هنگام پرینت کارت ورود به جلسه و یا درخواست‌های کتبی پس از آن، نسبت به اصلاح معدل خود اقدام کرده اند، همان معدل اصلاح شده در این کارنامه درج شده است.

تبصره ۲: برای آن دسته از داوطلبانی که معدل آنان مغایر معدل‌های معمول بوده و یا به عبارتی دیگر خارج از ردیف معدل‌های فعلی است و یا معدل خود را در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نکرده اند، حداقل نمره معدل یعنی ۱۰ در نظر گرفته شده است.

 تبصره ۳: برای آن دسته از داوطلبانی که دانشجوی سال آخر یا فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ناپیوسته هستند، معدل کاردانی نیز درج شده است.

ملاک عمل معدل برای آن دسته از داوطلبان حافظ قرآن، که پس از معرفی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و بدون اخذ واحد درسی نسبت به دریافت مدرک مقطع کارشناسی اقدام کرده اند، معدل تعیین شده از سوی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور خواهد بود.

قابل توجه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته

هر زمان مشخص شود که داوطلب راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳، حقایقی را عمداً یا سهواً کتمان کرده، در هر مرحله (پذیرفته شدن، حین تحصیل و ...) که باشد، از این آزمون و آزمون  سال بعد محروم خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته