دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیام تسلیت وزراء و شخصیت‌های اقتصادی در پی شهادت رئیس جمهور

پیام تسلیت وزراء و شخصیت‌های اقتصادی در پی شهادت رئیس جمهور
در پی شهادت رییس جمهور و همراهان ایشان در سانحه هوایی؛ وزیران اقتصادی دولت سیزدهم پیام های تسلیتی را صادر و بر ادامه راه مدیریت جهادی کشور تاکید کردند.
کد خبر : 912466

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پی شهادت آیت الله رئیسی، رییس جمهور مردمی و مجاهد کشورو همراهان ایشان، وزیران اقتصادی کشور جداگانه پیام‌های تسلیت گفتند. 

وزیر اقتصاد: این حادثه تلخ خللی در عزم سایر خادمان ملت در انجام وظایف وارد نمی‌کند

سیداحسان خاندوزی در پیامی شهادت آیت الله رئیسی، رییس جمهور مردمی و مجاهد را تسلیت گفت.وزیر اقتصاد تاکید کرد: عروج رییس‌جمهور عزیز کشورمان و همراهان تلاش‌گر ایشان در این سانحه تلخ، گواهی محکم بر تعهد دولت در خدمتگزاری صادقانه و بی‌وقفه و پایبندی به ارایه خدمت و حضور میدانی در دورترین نقاط کشور است.

«من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه

حادثه غمبار عروج رییس‌جمهور مردمی و مجاهد آیت‌الله سیدابراهیم‌رییسی، وزیر انقلابی امورخارجه دکتر حسین امیرعبداللهیان، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی آیت‌الله آل‌هاشم و استاندار پرتلاش و سخت‌کوش آذربایجان‌شرقی برادر عزیزم دکتر مالک‌رحمتی و سایر همراهان را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم شریف و شهید پرور ایران تسلیت عرض می‌کنم.

عروج رییس جمهور عزیز کشورمان و همراهان تلاش‌گر ایشان در این سانحه تلخ، گواهی محکم بر تعهد دولت در خدمتگزاری صادقانه و بی‌وقفه و پایبندی به ارائه خدمت و حضور میدانی در دورترین نقاط کشور است.

نظام مقدس جمهوری اسلامی در نزدیک نیم قرن حیات خود در سایه رهنمود‌های داهیانه ولایت امر و همبستگی ملی و ایثار و از خودگذشتگی فرزندانش از حوادث سخت و گردنه‌های صعبی، عبور کرده است.

اگرچه فقدان رییس جمهور مردمی و دولتمردان خدوم ثلمه‌ای جبران ناپذیر برای ایران‌اسلامی است، اما این حادثه تلخ خللی در عزم سایر خادمان ملت در انجام وظایف وارد نمی‌کند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستگاه‌های تابعه در این روز‌های حساس با احساس مسئولیت مضاعف در خدمت رسانی شبانه روزی به مردم قدرشناس کشور، بر ارائه بی‌وقفه خدمات و انجام دقیق وظایف تاکید دارد.

از خداوند متعال برای عزیزان سفر کرده در این حادثه علو درجات و برای همکارانمان در دولت و خانواده مکرم آنها صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم.

تسلیت وزیرنیرو در پی شهادت رییس جمهور 

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو با صدور پیامی اظهار کرد: رییس جمهور خدمتگزار جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در تداوم خدمتگزاری بی وقفه، خستگی ناپذیر و جهادی خود، در سفر به استان شهیدپرور آذربایجان شرقی به همراه وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی، فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تیم‌های حفاظت و پرواز در شب ولادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

تضرع و نیایش مردم عزیز ایران اسلامی در مساجد و منازل در ساعت‌های گذشته بیانگر قدرشناسی و قدردانی ایشان از مردانی است که خالصانه و بی‌منت از جان گذشتند تا به رسالت مهم و مقدسی که همانا توفیق خدمتگزار به مردم است، بپردازند.

وزیر راه و شهرسازی: این قرارمان نبود

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز غم و اندوه خود را با انتشار پیامی ابراز و در این رابطه نوشت: خداحافظ حلیم وخستگی ناپذیر و باغیرت، خیلی زود برای حسن خلق و مردم‌دوستیت دل تنگ می‌شویم. سید دوست داشتنی وامام‌رضایی من، این قرارمان نبود...

 

وزیران اقتصادی دولت سیزدهم شهادت رئیس جمهور و همراهانشان را تسلیت گفتند

 پیام تسلیت وزیر صنعت، معدن و تجارت

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با انتشار پیامی اظهار کرد: شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و خادم ملت ایران که در تمامی دوران مسئولیت و خدمت‌شان، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر تلاش کردند و لحظه‌ای آرام نداشتند تا بر عهد خود با خداوند متعال و مردم صادقانه قدم بردارند، و شهیدان حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سیّدمحمّدعلی آل‌هاشم نماینده محترم ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و مالک رحمتی استاندار این استان و سایر همراهان‌شان را محضر مقام معظم رهبری، اعضای محترم هیات دولت، عموم مردم شریف ارجمند عزیز ایران اسلامی و خانواده گرامی تسلیت عرض می‌نمایم.

در این مصیبت بزرگ، ضمن تاکید بر ادامه راه این شهید بزگوار در راه خدمت به مردم ایران اسلامی، علو درجات و محشور شدن با انبیاء و اولیاء الله را برای شهدای این حادثه تلخ و دردناک از خداوند متعال مسئلت دارم.

وزیر جهاد کشاورزی: بالاترین مزد خدمت نصیب ایشان شد

محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی نیز گفت: رئیس‌جمهور محبوب، مردمی و متعهد، حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در راه خدمت به ملت شریف ایران به خیل شهیدان انقلاب اسلامی پیوست.

شهادت جانگداز آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور مردمی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «مغتنم» برای ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در حادثه سقوط بالگرد که ققنوس‌وار در راه اعتلای نام ایران و سربلندی ملت شریف جان خود را فدا کردند، مایه حزن و اندوه غیرقابل وصف و جانکاه شده است.

زندگی مجاهدانه ایشان در راه اعتلا و سربلندی کشور سپری و بهترین مزد خویش، یعنی شهادت در راه خدا، نصیب سید محرومان و یار صدیق رهبر انقلاب شد.

اینجانب شهادت ملکوتی شهید سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشور، همچنین برادر عزیز و انقلابی‌ام شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، شهید آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده محبوب ولی‌فقیه آذربایجان شرقی و مالک رحمتی استاندار مردمی آذربایجان شرقی و جمعی از همراهان ایشان را محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری، اعضای هیات دولت، ملت سرافراز ایران اسلامی و خانواده‌های محترم شهدای این حادثه جانسور، تسلیت عرض می‌نمایم.

 پیام تسلیت وزیر نفت در پی شهادت خادم ملت

وزیر نفت در پیامی شهادت خادم ملت و «شهیدجمهور»، سیدابراهیم رئیسی را تسلیت گفت.

«انالله و اناالیه راجعون

مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلٗا

با قلبی آکنده از اندوه، شهادت جانگداز شهیدجمهور حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری محبوب و یاران و همراهان گرامی ایشان را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری، همکاران ایشان در دولت و عموم آحاد ملت شریف ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

شهدای معزز دولت خدمتگزار و مردمی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان (وزیر امور خارجه)، مالک رحمتی (استاندار آذربایجان شرقی) و حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم (امام‌جمعه تبریز) که در راه وفای به عهد خویش و با هدف خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بودند، در شب متعلق به حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) بر اثر سانحه بالگرد، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

بدون تردید صفای باطن و اخلاص برادر ارجمند و شهیدجمهور عزیزمان سید ابراهیم رئیسی و دیگر شهدای دولت خدمتگزار که سراسر عمر بابرکت خویش را در هوای سربلندی و اعتلای ایران اسلامی نفس کشیدند، سبب شد تا «شهادت و همجواری با امام شهیدان و صالحان» به‌عنوان حسن‌تقدیر و خیرسرنوشت این عزیزان رقم بخورد.

سید محرومان، حضرت آیت‌الله رئیسی، برهه‌های تأثیرگذار از دوران خدمت خویش را در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا (ع) خدمت‌رسانی کرده و هماره به «خادم‌الرضا» بودن افتخار می‌کردند.

به‌یقین، در اوضاع حساس کنونی، وجود مبارک مقام معظم رهبری به‌مثابه لنگرگاه کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره مایه ثبات و اقتدار ایران اسلامی بوده و تدبیر‌های داهیانه ایشان در سایه ولایت‌مداری و هوشمندی مردم باعث عبور از این برهه خواهد شد.

وزارت نفت این واقعه سهمگین را خدمت مردم سربلند ایران، به‌ویژه کوه استوار انقلاب و نظام اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای (حفظه الله) تسلیت عرض کرده، برای ارواح طیبه شهدای عزیز دولت خدمتگزار، آرامش و آمرزش الهی و برای آحاد ملت شریف ایران اسلامی صبر و اجر جزیل مسئلت دارم.»

پیام رییس سازمان برنامه و بودجه، درخصوص شهادت رییس جمهور

منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه، شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت.در پیام رییس سازمان برنامه و بودجه آمده، فوز شهادت پاداش زودهنگام مجاهدت‌های مخلصانه، مدبرانه و ولایتمدارانه بزرگمردی است که در تاریخ این سرزمین برای همیشه جاودانه شد.

خادم الرضا، آیت‌الله رییسی در طول حیات پربرکت خود در دولت سیزدهم، توسعه زیرساخت‌های صنعت آب و برق را در اولویت برنامه‌های دولت مردمی قرار داد و در سایه رهنمود‌های داهیانه ایشان بود که اقدامات و تلاش‌های وافری در جهت رفع مشکلات مردم و تامین نیاز‌های ایشان در زمینه آب و برق صورت پذیرفت.

اگرچه شهادت این ابر مرد تاریخ ایران اسلامی و دیگر همراهان شهید ایشان ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای ملت بزرگ ایران است، اما رویکرد‌ها و گام‌های بلند ایشان در مسیر خدمتگزاری به مردم توسط دیگر سربازان و همسنگران ادامه خواهد یافت.

اینجانب شهادت رییس جمهور خدمتگزار و مردمی، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی و دیگر شهدای این حادثه دلخراش را به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب اسلامی «مدظله العالی»، ملت شریف و بزرگ ایران و خانواده معزز و معظم شهدا تسلیت عرض می‌کنم و از خدای بزرگ برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

آیت الله رئیسی جان در راهی گذاشت که هدف آن جز خدمت نبود

اتاق بازرگانی ایران در پی شهادت آیت الله رئیسی و هیأت همراه در سانحه سقوط بالگرد پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است:إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، جان در راهی گذاشت که هدف آن جز خدمت نبود و با شهادت در این راه، امتداد نهضتی را تضمین کرد که در عمر انقلاب پر رهرو بوده است.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، شهادت سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهوری، حجت‌الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهوری و دیگر همراهان ایشان را به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم شهیدپرور ایران، تسلیت و تعزیت عرض می‌کند.

پیام تسلیت رییس صندوق توسعه ملی درپی شهادت رییس‌جمهور

رییس هیئت عامل صندوق توسعه ملی در پیامی ضمن تسلیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور کشورمان او را پدری مهربان برای همه ایران دانست.

مهدی غضنفری رییس هیئت عامل صندوق توسعه ملی در پیامی شهادت آیت‌اله رئیسی، رییس جمهور و جمعی از همراهان ایشان را تسلیت گفت.

این پیام به این شرح است:

بسمه‌تعالی

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

پرواز ملکوتی و جانسوز ریاست محترم جمهور و هیئت همراه بار دیگر نشان داد که شهادت عالی‌ترین پاداش الهی برای مردان صادق و بی‌ریایی است که برای سعادت ملت خود شبانه روز در تلاشند.

ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به امام زمان (عج) و رهبر عزیز انقلاب، با همه‌ی مردم شریف ایران و خانواده محترمشان همدردی کرده و برای جانباختگان، رحمت و مغفرت واسعه الهی و برای مردم کشور عزیزمان صبر و بردباری آرزو دارم. انشاءالله کشورمان با درایت و همدلی، این واقعه اسفناک را سپری خواهد کرد.

آیت‌الله ابراهیم رئیسی پدری مهربان برای همه ایرانیان و رییس جمهوری صالح، مجاهد و ضد فساد برای اداره کشور بود. صندوق توسعه ملی، خود را مدیون لطف بی شائبه ایشان می‌داند که با پشتیبانی‌های بی‌دریغ، از اهداف عالیه صندوق توسعه ملی، دو شیوه‌نامه مهم که دو یادگار اثربخش آن شهید ماندگار است برای صندوق بجا گذاشت.

یادشان گرامی باد

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته