دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1403 - 11:45
سخنگوی دولت:

علی باقری مسئول کمیته بین‌الملل و سرپرست وزارت خارجه شد

علی باقری مسئول کمیته بین‌الملل و سرپرست وزارت خارجه شد
سخنگوی دولت در گزارشی از جلسه فوق‌العاده امروز هیئت دولت گفت: در پی شهادت حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، با تصویب هیئت دولت، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه به عنوان سرپرست این وزارتخانه و کمیته بین‌الملل انتخاب شد.
کد خبر : 912463

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در تشریح جلسه فوق العاده هیئت دولت به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه ایشان اظهار کرد: این اتفاق سخت است اما، محور اساسی صحبت‌های اعضای هیئت دولت هم در جلسه عادی دولت که روز گذشته و دقایق اولیه وقوع حادثه و همزمان با تفحص‌هایی که در حال انجام بود، برگزار شد و هم امروز صبح در کنار ذکر یاد و خاطره از رییس جمهور، این بود که طبق تاکید حضرت آیت الله رئیسی، در مسیر خدمت به عنوان تکلیف و وظیفه نباید وقفه‌ای بیافتد.

وی عنوان کرد: ایشان تأکید داشتند روز تعطیل برای مردم است و کسی که مسئولیت پذیرفته باید وقت مضاعفی بگذارد و کار کند. لذا همه جمع نگاهشان این بود که بهترین ادای دین به این شهیدان بزرگوار این است که این مسیر را با سرعت مضاعف ادامه دهیم تا در این ایام خدمت مضاعف را در دستور کار خود قرار دهیم.

سخنگوی دولت افزود: با همین نگاه هم روز گذشته و هم امروز مصوبات جاری خود را داشتیم. مصوباتی بود که بعضاً زمان داشتند برای مثال هیئت تطبیق مقررات مجلس آیین نامه‌هایی از دولت را با ایراد مواجه کرده بود و باید در موعد زمانی نسبت به آن تصمیم گیری می‌شد که روز گذشته تصمیم گیری های لازم صورت گرفت.

بهادری جهرمی با اشاره به نمونه‌ای از مصوبات جلسات روز گذشته و امروز هیئت دولت بیان کرد: برای مثال با آیین نامه ضریب حقوق کارکنان دولت که نیازمند اصلاح بود در هیئت وزیران موافقت شد و موضوعات جاری مورد بررسی قرار گرفت و لایحه موافقت نامه‌ای که میان ایران و سوریه داشتیم و اتفاقاً جزء اولویت‌هایی بود که حضرت آیت الله رئیسی روی آن تاکید داشتند، نهایی شد و به تصویب هیئت وزیران رسید.

وی افزود: در کنار مصوبات جاری از روز گذشته معاون اول رییس جمهور 6 کمیته اجرایی را برای مدیریت امور این ایام ایجاد کردند. کمیته‌های اجرایی و تشریفات برای برگزاری مراسم‌های مربوطه، کمیته حقوقی، کمیته اقتصادی برای مدیریت متمرکز تر بازار، کمیته رسانه، کمیته بین الملل از جمله کمیته‌های تشکیل شده هستند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در جلسه فوق العاده امروز گزارش خوبی از کمیته‌ها دریافت شد. همان دیشب جلسه‌ها برگزار شده و هماهنگی‌ها صورت گرفته است. در زمینه سیاست خارجی آقای دکتر باقری مسئول کمیته خارجی و بین الملل شدند و با توجه به شهادت دکتر امیرعبداللهیان مسئولیت امور را در دست گرفتند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی نیز وزیر اقتصاد، رییس بانک مرکزی، وزیر صنعت، معادن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی به تفصیل از اقدامات روز گذشته ارائه دادند که الحمدالله مسیر خدمتی که عهد دولتمردان با آقای رئیسی بود، با سرعت بسیار خوبی پیش رفت.

وی ادامه داد: این نگاه و وحدت و وفاقی است که در دولت جاری بود و خدا را شکر یکی از برکات وجودی آقای رئیسی که در شهادت ایشان هم امتداد دارد و نمایان می‌شود وفاق و ایجاد وحدت در سایر نهادها است. تعامل نزدیک با سایر قوا در همین دو روز صورت گرفته است.

سخنگوی دولت گفت: امیدوارم با تلاش مضاعف، حقی که آقای رئیسی به گردن ما مسئولان دارند در این ایام پیش ببریم.

بهادری جهرمی در پاسخ به این سوال که با توجه به شهادت رئیس جمهور عزای عمومی اعلام خواهد شد؟ گفت: در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد. دولت پیشنهاداتی داشت. کمیته اجرایی که مسئولیت آن به دکتر منصوری واگذار شد با عضویت سایر اعضای مرتبط برنامه ریزی ها را نهایی می‌کنند و جزییات به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در پایان اذعان داشت: مسئله مهم و تصمیم دولت بر این بود که آزمون‌های دانش آموزان به نوبت برگزار شود و نگاه آقای رییسی در مورد تعطیلی مدارس و موضوعات مشابه که در مورد برگزاری آنها تاکید ویژه داشتند، حفظ شود و خللی به آن وارد نشود. عزای عمومی و سایر موارد نیز خللی به آزمون‌ها وارد نخواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته