دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو شورای شهر در صحن شورا مطرح کرد؛

برخلاف تصویرسازی‌ رسانه‌ای مردم دین گریز نیستند، پای اعتقادات دینی‌شان ایستاده‌اند

برخلاف تصویرسازی‌ رسانه‌ای مردم دین گریز نیستند، پای اعتقادات دینی‌شان ایستاده‌اند
احمد صادقی با اشاره به حضور پر شور مردم در جشن امام رضایی‌ها گفت: مردم برخلاف تصویر سازی‌های رسانه‌ای دین گریز نیستند بلکه پای اصول و اعتقادات دینی شان ایستاده‌اند.
کد خبر : 912197

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  احمد صادقی در دویست و سی و هفتمین جلسه شورا ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری تهران در برپایی جشن امام رضایی ها گفت: جشن امام رضایی ها سبب شد حلاوت و شیرینی دین و دینداری به سبد خانوار متدین و دینمدار شهروندان تهرانی هدیه و اضافه شود.

وی ادامه داد: البته شادی و نشاط نیاز اصلی جامعه امروز است به ویژه برای نسل جوان و نوجوان و اگر فعالان و مدیران فرهنگی در راستای شادی مومنانه همراه و مکمل هم باشند تحولات فرهنگی خوبی را شاهد خواهیم بود .
صادقی افزود: برگزاری مراسم های شاد و پر نشاط که ذکر اهل بیت در آن ها گفته می شود از ابتکارات بسیار اثر گذار فرهنگی در سالهای اخیر است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از طرفی جشن های ملی و مذهبی ظرفیتی برای ترویج امید در جامعه است که امروز بیش از پیش احساس می شود.

صادقی اظهار داشت: امروز بسیاری تلاش دارند که وانمود کنند دین در زندگی روزمره افراد عمق ندارد و با ابزار رسانه القا می کنند که مردم ایران از دین گریزانند. در حالی که مردم بارها اثبات کرده اند که پای اصول و مبانی نظام اسلامی ایستاده اند. حضور در اجتماع ها و پویش های مذهبی و اعتقادی نماد و نمونه ای برای این ایستادگی است.

صادقی در ادامه به ذکر آماری به نقل از روزنامه همشهری دیروز پرداخت و گفت: -در اجتماع 10 کیلومتری غدیر در سال 1402 بیش از 4 میلیون نفر شرکت داشته اند. -120 هزار نفر در اجتماع قرآنی امام حسنی ها در ورزشگاه آزادی شرکت داشته اند. - امسال شاهد افزایش 50 درصد حضور مردم در راهپیمایی روز قدس بودیم. - در راهپیمایی 22 بهمن در کل کشور 25 میلیون نفر شرکت کننده داشتیم.- 18 میلیون نفر در پویش قرآنی زندگی با آیه ها شرکت داشته اند. - 11 میلیون نفر در پویش ضد صهیونیستی حریفت منم مشارکت داشتند.

صادقی در ادامه گفت: این آمارها نشان می دهد که مردم پای اعتقادات دینی و مذهبی شان هستند و ایستاده اند. از طرفی اقدامات شهرداری در گسترش رفتارهای دینی در پایتخت قابل ستایش است. امروز خوشحالیم که تمامی بخش های مدیریت شهری به ویژه حوزه اجتماعی و فرهنگی با مدیریت آقای توکلی زاده سعی دارند شیرینی زندگی دینی را به مردم بچشانند.

وی ادامه داد: سبک زندگی دینی با تصویری که دشمنان از دین می سازند متفاوت است، سبک زندگی دینی در دل خود نشاط و شادی حلال دارد . شهروندان را بی طبقه و بدون توجه به جایگاه اقتصادیشان بهره مند می کند. در ارایه خدمات تفاوت جنسیتی و سن و اعتقاد قایل نمی شود و همانند باران همه افراد را بهره مند می کند. تمام توجهشان به رشد و آگاه سازی و آموزش فرد است. در متر متر برنامه امام رضایی ها همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند که توجه ویژه واگذاری امور به دست شهروندان باشد، شاهد مشارک آحاد مردم و حضور پر شور گروه های مردمی در این جشن بزرگ بودیم. از طرفی در این جشن عزت شهروندان با ارایه خدمات با کیفیت رعایت و اطلاع رسانی دقیق انجام شده بود. مسایل ایمنی و ارایه خدمات حمل و نقل و ترافیک هم انجام شده بود که جا دارد مجدد تشکر کنم.

صادقی ادامه داد: از همه مهمتر آشنایی نسل جوان با اندیشه های درخشان حضرت امام رضا (ع) و حضور بی ریای خدام آستان ایشان و ارایه خدمات به شهروندان توسط خادمیاران قابل ستایش است و نیازمند این است که از همه این عزیزان تشکر و قدردانی به عمل آید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته