دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عجله عجیب شهرداری تهران برای فروش یک ملک/ قیمت‌گذاری براساس کارشناسی روز و محلی نیست

عجله عجیب شهرداری تهران برای فروش یک ملک  قیمت‌گذاری براساس کارشناسی روز و محلی نیست
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: دوستان شهرداری باید توضیح دهند که چرا وقتی درآمدهای لازم را کسب کرده‌‌اند و نیازی به فروش فوری املاک نیست برای انجام این کار تعجیل دارند.
کد خبر : 921419

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهل هشتمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی لایحه مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله ملک متعلق به شهرداری تهران، با بیان اینکه در خصوص فروش این ملک سوالات و ابهاماتی وجود دارد گفت: شهرداری تهران باید به صورت صریح اعلام کند که دقیقاً چند هزار متر تراکم مسکونی، تجاری یا اداری برای این ملک در نظر گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه قیمت ملک مذکور و بارگذاری آن هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد گفت: در زمان تصویب یک فوریت این لایحه نیز بنده تذکر دادم که قیمت مشخص شده برای ملک مذکور مطابق با آنچه که کارشناس دادگستری تعیین کرده نیست، ما نباید بر مبنای دفترچه اقتصاد دارایی املاک را قیمت گذاری کنیم بلکه این قیمت گذاری باید مطابق با قیمت محلی و به صورت روز باشد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه نباید در فروش ملک تعجیل کرد گفت: برآوردها حاکی از آن است که ما در حال فروش فوری یک ملک هستیم، مطابق با قوانین کمیسیون ماده 5، باید مصوبه شورای عالی شهرسازی گرفته شود که هنوز دراین رابطه اقدامی صورت نگرفته است و درصورت عدم دریافت این مصوبه مغایرت‌هایی با شورای عالی شهرسازی ایجاد خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه تمامی پروژه‌های بزرگ مقیاس باید مطالعات ترافیکی داشته باشند اظهار کرد: برآورد ها حاکی از آن است که بیش از هزار و هشتاد واحد و 30 تا 40 هزار نفر به آن منطقه افزوده خواهند شد و تا آنجایی که بنده اطلاع دارم هنوز مطالعات ترافیکی برای این ملک انجام نشده است و در صورت عدم مطالعه، عوارض و مشکلات جبران ناپذیری ایجاد می‌شود که حل آنها چالش برانگیز خواهد بود، برهمین اساس باید تمامی تاثیرات ترافیکی سنجیده شوند و فعلا درخصوص فروش این ملک نباید تصمیم گیری کرد.

وی با اشاره به اینکه گزارش خزانه‌دار شورا نشان می‌دهد که فقط در سال گذشته شهرداری تهران بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان مازاد بر درآمد داشته‌ است اظهار کرد: دوستان شهرداری باید توضیح دهند که چرا وقتی درآمدهای لازم را کسب کرده‌‌اند و نیازی به فروش فوری املاک نیست برای انجام این کار تعجیل دارند.

تشکری هاشمی بیان کرد: در حال حاضر در وضعیت رکودملک هستیم و شهرداری تهران باید توضیح دهد که آیا در این شرایط ضرورت دارد که شهرداری تهران اموال شهر را به فروش برساند یا خیر.

تشکری هاشمی با بیان اینکه اعلام شده است برای این ملک ۱۸۵ هزار متر زیربنا مصوب شده است گفت: کف قیمت در منطقه سعادت آباد متری ۳۰۰ میلیون تومان است و این به معنای آن است که ما می‌خواهیم ملکی که ۴۵ هزار میلیارد تومان واگذاری و مولدسازی شده را به قیمت 5 هزار میلیارد تومان و حدود ۱۰ برابر کمتر از قیمت برآوردها به فروش برسانیم.

وی با اشاره به هزینه‌های شهرداری تهران و درآمدهای آن گفت: این روزها ما برای همه کارها پول داریم بزرگراه می‌سازیم و شاهد افتتاح‌های بسیار هستیم اما چرا این هزینه‌ها را در حوزه حمل و نقل که متعلق به حق شهروندی است خرج نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته