دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا: 

رهایی: باید به ظرفیت دانشگاه‌ها برای ورود هوش مصنوعی به صنعت توجه شود

رهایی: باید به ظرفیت دانشگاه‌ها برای ورود هوش مصنوعی به صنعت توجه شود
رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: اگر استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی به درستی انجام شود و صنعت کشور با شناخت ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و ابزاری برای توسعه صنعت و ایجاد صنعت دانش بنیان مورد توجه قرار گیرد؛ می‌توان گفت به درستی از هوش مصنوعی استفاده شده است.
کد خبر : 911949

علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره ارتباط دانشگاه با صنعت اظهار کرد: بحث صنعت و توسعه صنایع طی سال‌های اخیر در کشور بسیار با اهمیت شده است و شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردمی» به صورت مستقیم به صنعت دانش بنیان باز می‌گردد. 
 
وی افزود: اگر افق توسعه کشور را بر اساس صنعت دانش بنیان فرض کنیم، نقش دانشگاه‌ها و مراکز علمی در ایران مسئله بسیار مهم تلقی می‌شود، یکی از این مباحث می‌تواند فناوری‌های نوظهور از جمله هوش مصنوعی باشد که امروزه در همه دنیا در سطح گسترده نقش بسیار موثری در توسعه صنعت بازی می‌کند. 

رهایی تصریح کرد: امروزه به یک همکاری بسیار نزدیک بین صنایع مختلف و دانشگاه‌ها در ارتباط با تحقق بحث صنعت دانش بنیان نیازمندیم که به تبع از همه فناوری‌های نوظهور از جمله هوش مصنوعی در آن استفاده خواهد شد. 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره ارزیابی آینده ایران با توجه به بروز هوش مصنوعی گفت: هوش مصنوعی در یک مسیری ابزاری برای توسعه خواهد بود، روش استفاده از هوش مصنوعی را باید خوب و درست بشناسیم. 

رهایی اضافه کرد: اگر استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی به درستی انجام شود و صنعت کشور با شناخت ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و ابزاری برای توسعه صنعت و ایجاد صنعت دانش بنیان مورد توجه قرار گیرد؛ می‌توان گفت به درستی از هوش مصنوعی استفاده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته