دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بهار کتابخوانی| نویسنده کتاب در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

بازگشت به اندیشه‌های شهید بهشتی از مسیر کتاب

بازگشت به اندیشه‌های شهید بهشتی از مسیر کتاب
نویسنده کتاب «علوم قرآنی، قرآن‌شناسی شهید آیت‌الله دکتر بهشتی» به ضرورت بازگشت به اندیشه‌های شهید با توجه به نیاز جامعه تأکید کرد.
کد خبر : 911739

محمدمهدی رفیعی در حاشیه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا تصریح کرد: آیت الله بهشتی از تئوریسین‌های انقلاب اسلامی بود و اندیشه‌های ایشان تاثیر بسزایی در قانون اساسی داشته؛ بنابراین توجه به وی در هر زمانی لازم و ضروری است.

وی افزود: در ۴۰ سال اخیر برای معرفی و استفاده از اندیشه‌های ایشان کم لطفی شده است، اما نسل جوان به دنبال جبران این موضوع است. دیدگاه‌های بهشتی، روان، جوان پسند و فراتر از زمان است. بطوریکه بسیاری از نیاز‌های ما را اندیشه‌های ایشان پاسخ می‌دهد.

رفیعی متذکر شد: شهید بهشتی در حوزه روش شناسی و مبانی مباحثی طرح کرده که مرتبا می‌توان نیاز‌های روز جامعه را پاسخ دهد. به عنوان مثال در باب مسئولیت اجتماعی و ولایت جمعی مباحثی دارد که در حکمرانی امروز مهم و تاثیرگذار است.

این نویسنده متذکر شد: بر اساس اندیشه شهید بهشتی اگر بنا باشد حکمرانی صحیح صورت گیرد باید بر اساس حکمرانی مردمی باشد. چه در اقتصاد و سیاست و چه فرهنگی و اجتماعی باید به وسیله مردم و با دست مردم حکمرانی را پیش برد.

وی متذکر شد: در روش شناسی نیز می‌توان علوم انسانی بر مبنای قرآن را مثال زد که جامعه ما را به سمت علوم انسانی بر مبنای قرآن دعوت می‌کند. همچنین استراتژی و سیاست‌هایی که سال‌ها قبل مطرح کردند، همچنان اهمیت داشته و راهگشا است.

رفیعی به نظریه تعاونی‌های شهید بهشتی در مدیریت اقتصادی جامعه اشاره کرد و افزود: این نظریه همچنان در صورت پیاده سازی اثرات قابل توجهی در اقتصاد جامعه خواهد داشت.

سردبیر مؤسسه اندیشه بهشتی با بیان اینکه در سطوح مختلف مبانی، روش‌ها و روبنا‌ها دیدگاه‌های شهید بهشتی می‌تواند برای جامعه ما کارساز باشد، تاکید کرد: منابع ما برای مطالعه شهید بهشتی یا آثار منتشره دهه ۳۰ و ۴۰ و یا آثار روزنامه حزب جمهوری و بنیاد نشر آثار شهید بهشتی است.


لازم به یادآوری است، سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در محل مصلای تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته