دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اسماعیلی خبر داد؛

تدوین طرح تحولی در حوزه آموزش هنر

تدوین طرح تحولی در حوزه آموزش هنر
مدیرکل برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح تحولی و نقشه راهی را در دو سطح عمومی و تخصصی در حوزه آموزش هنر تدوین کرده ایم.
کد خبر : 911690

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سفر به قزوین به منظور بزرگداشت مقام معلم در هنرستان‌های هنر‌های زیبای استان و دیدار با حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین ضمن تبریک ایام دهه کرامت گفت: با استعانت از امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) سعی می‌کنیم قدم خیری را برای فرهنگ و هنر برداریم.

وی عنوان کرد: در حوزه آموزش‌های فرهنگی و هنری، خلا‌هایی از گذشته وجود داشته است که سبب شده برخی همچون فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش و... به خود اجازه ورود به این حوزه را بدهند.

وی ادامه داد: ما یک طرح تحولی و نقشه راهی را در دو سطح عمومی و تخصصی در حوزه آموزش هنر تدوین کردیم که این طرح در سطح عمومی برای افزایش سواد هنری جامعه و در بخش تخصصی و نخبگانی نیز برای هنرستان‌های هنر‌های زیبا، مراکز مهارتی و آموزشگاه‌های آزاد هنری از سال گذشته در دستور کارمان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این طرح تحولی همه مشکلات مسائل و موضوعاتی که در سه بخش آموزشی، پرورشی و ساختاری وجود دارد دیده شده و سعی داریم اتفاقات خوبی در این حوزه رقم بخورد.

اسماعیلی خاطرنشان ساخت: در خصوص آموزشگاه‌های آزاد هنری نیز طرح تحولی و برنامه‌های متعددی داریم که در حال اجرای آن هستیم و به امید خدا اولین بسته آموزشی استاندارد را طی یکی دوماه آینده ابلاغ خواهیم کرد که منجر به بحث صدور مجوز‌های معتبر خواهدشد و این مسأله برای آموزشگاه‌های آزاد هنری نیز، چون هنوز استاندار‌های آن به نهایت نرسیده به زودی اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این نوید را نیز داد که از این به بعد مدارک صادر شده برای آزمون‌های آموزش‌های مهارتی، مدارک بین المللی با کد ایسکو خواهد بود.

اسماعیلی گفت: در حال حاضر ثبت برند هنرستان‌ها انجام شده است و هم اکنون ثبت برند آموزشگاه‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته