دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1403 - 13:19

مشاوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مهم‌ترین مرحله ازدواج هستند

مشاوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مهم‌ترین مرحله ازدواج هستند
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه خلیج‌فارس گفت:‌ مشاوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج بی‌شک مهم‌ترین مرحله ازدواج هستند؛ چراکه جنبه پیشگیری داشته و موجب آرامش روانی زوجین، خانواده‌ها و عموم جامعه در آینده خواهد بود.
کد خبر : 911559

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام رضا جمالی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه خلیج‌فارس و دبیر ستاد ازدواج دانشجویی استان بوشهر در کارگاه‌ آموزشی مهارت‌های پیش از ازدواج برای دانشجویان مجرد که در دانشگاه‌ آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد:‌ مشاوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج می‌تواند علاوه بر کاهش آمار طلاق و ازدواج‌های ناموفق، سبب بهبود روابط همسران و بالا بردن کیفیت زندگی مشترک شود.

وی افزود:‌ هدف اصلی این کارگاه‌ها، کمک به جوانان برای ازدواج آگاهانه و انتخاب فرد مناسب برای امر ازدواج بوده و این مشاوره بی‌شک مهم‌ترین مرحله ازدواج است؛ چراکه جنبه پیشگیری داشته و موجب آرامش روانی زوجین، خانواده‌ها و عموم جامعه در آینده خواهد بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه خلیج‌فارس با بیان اینکه نخستین دوره کارگاه‌های مهارت‌های پیش از ازدواج در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد، توضیح داد: با توجه به استقبال دانشجویان علاوه بر برگزاری دوره ۱۶ ساعته، مقرر شد این دوره‌ها به‌صورت مستمر و به‌صورت پرسش و پاسخ در دانشگاه‌های استان برگزار شود.

جمالی درباره اهداف و سرفصل‌های دوره‌های برگزار شده توضیح داد: اصلاح باور‌های غلط در ازدواج، آموزش مهارت‌های لازم برای رفع مسائل و چالش‌های ازدواج، آموزش اصول و قواعد خواستگاری و نامزدی با توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی، ملاک ازدواج موفق، مهارت‌های انتخاب همسر، نقش خانواده در ازدواج، نحوه مواجهه با موانع ازدواج، بررسی تناسب یابی صحیح، اصول و قواعد خواستگاری و نامزدی، آمادگی‌های لازم برای ازدواج و چالش‌های ازدواج از سرفصل‌های این دوره بود.

وی بیان کرد:‌ علاوه بر این کارگاه‌ها، ستاد ازدواج دانشجویی استان کارگاه‌های ویژه زوجین دانشجو را نیز برنامه‌ریزی و تاکنون در چند نوبت برگزار کرده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه خلیج‌فارس با اشاره به اینکه در برگزاری این دوره‌ها توجه به کیفیت گرایی دوره‌ها و جذاب بودن محتوا‌های تدریس شده در کنار حضور استادان با دانش و آشنا به فن ارتباط‌گیری مؤثر با مخاطب مدنظر بوده، گفت: سعی شد تا در این دوره با ایجاد فضای صمیمی، جلسات پرسش و پاسخ، صرف نهار و اهدا هدیه ضمن ایجاد ساعاتی پرخاطره برای دانشجویان، بر کیفیت دوره‌ها افزوده شود.

به گزارش آنا، حجت الاسلام مسعود داستار مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، حجت‌الاسلام علی رنجبر کارشناس حوزه خانواده و ستاره محنایی عضو هیئت علمی گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر به‌عنوان مدرس در این دوره‌ها حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته