دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
از سوی رئیس دانشگاه تهران در نشست خبری؛

۹۰ مأموریت اجرایی سنت ۱۷۵۷ ساله آموزش عالی ایران اعلام شد/ رونمایی از پوستر تونل زمان سنت دانشگاهی

۹۰ مأموریت اجرایی سنت ۱۷۵۷ ساله آموزش عالی ایران اعلام شد  رونمایی از پوستر تونل زمان سنت دانشگاهی
رئیس دانشگاه تهران برنامه‌های بزرگداشت سنت ۱۷۵۷ ساله آموزش عالی در ایران را اعلام کرد.
کد خبر : 911282

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در نشست خبری اعلام برنامه‌های بزرگداشت سنت ۱۷۵۷ ساله آموزش عالی در ایران که صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در محل باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: این رویداد برای تمدن ایرانی اسلامی مایه مباهات است. شورای عالی انقلاب فرهنگی در اولین جلسه خود در سال ۱۴۰۳ پیرو پیشنهادی که دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۲ به این شورا ارائه کرده بود مصوبه ای داشت مبنی بر اینکه دانشگاه جندی شاپور با قدمت ۱۷۵۷ ساله با عنوان قدیمی ترین دانشگاه جهان از سوی یونسکو شناخته شود و بر آن مهر تأیید بخورد.

وی افزود: پس از تصویب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور رئیس جمهور، دانشگاه تهران با فرمایش مقام معظم رهبری به عنوان دانشگاه ایران و میراث‌دار افتخار تمدن شناخته و این سابقه ۱۷۵۷ ساله ضمیمه دار دانشگاه تهران شد. علاوه بر این شورای عالی انقلاب فرهنگی مأموریتی به دانشگاه تهران ارائه داد که دانشگاه محوریت مباحث دانشگاه تمدن ساز است و قرار است ۹۰ رویداد در سال ۱۴۰۳ در دانشگاه تهران برگزار شود.

مقیمی تصریح کرد: دانشگاه جندی شاپور به عنوان افتخار بزرگ بین المللی متعلق به ایرانیان است، اما هنوز نتوانسته‌ایم از این افتخار جهانی بهره ببریم، همچنین در زمینه های دیگر هم کم و کاستی هایی داریم. برخی از کشورها مولفه های فرهنگی را به نام خود ثبت می کنند؛ بنابراین دانشگاه تهران در این زمینه ماموریت ویژه دارد اما با نگاه سازمانی جلو نخواهد رفت، وزیر علوم بر پیشگامی دانشگاه تهران تاکید دارد که اگر به خوبی پیش رود نتایج فوق العاده ای را برای آینده ایران رقم می زند، در غیر اینصورت با مشکلاتی مواجه می شویم.

رئیس دانشگاه تهران گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر تجارب گذشته جهت درخشش آینده علمی ایران تاکید دارند، دانشگاه تهران هم وظایف خود را در این راستا انجام خواهد داد. سیمرغ تمدن ایرانی اسلامی دوباره با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از خواب بیدار شده و در حال پرواز است و به زودی اوج می گیرد و دانشگاه تهران هم باید نقش محوری و اصلی را ایفا کند؛ بنابراین نوع نگاه ما در این نکوداشت این است که بتوانیم راهکارها را بر اساس شاخص های جایگاه تبیین شده ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه همه دانشگاه ها باید مورد توجه اصحاب رسانه قرار بگیرد؛ تاکید کرد: همانطور که به دانشگاه تهران اهمیت داده می شود، باید به سایر دانشگاه ها هم توجه شود و در آن جای شک نیست.

رئیس دانشگاه تهران گفت: معتقد هستیم برای نکوداشت ۱۷۵۷ حتماً مشارکت فعالانه ای را باید پیش بگیریم، ۱۳۹۸ پیشنهاد به دبیرخانه برای پیشبرد بهتر ماموریت های دانشگاه تهران جهت دانشگاه تمدن ساز ارائه شده و دوستان خوش بین هستند که این پیشنهادها به ۱۷۵۷ هم برسد.

در پایان از پوستر سنت ۱۷۵۷ ساله آموزش عالی ایران و پوستر تونل زمان سنت دانشگاهی با حضور معاونان و استادان دانشگاه تهران رونمایی شد.

۹۰ برنامه جزء ماموریت های اجرایی سنت ۱۷۵۷ ساله آموزش عالی ایران قرار گرفت/ رونمایی از پوستر تونل زمان سنت دانشگاهی 

 مهدی شهبازی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران نیز اظهار کرد: هدف از برگزاری جلسه، تبیین برنامه های دانشگاه تهران ذیل ۱۷۵۷ سال سنت براساس دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته