دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1403 - 15:35

تاثیر معدل در کنکور ارشد

تاثیر معدل در کنکور ارشد
تاثیر معدل در کنکور ارشد یکی از مهم‌ترین سوالات داوطلبان این آزمون است. داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور بار‌ها با پیغام‌هایی مبنی بر اهمیت معدل در کنکور مواجه می‌شوند و این اهمیت به قدری است که نقض در معدل منجر به لغو قبولی داوطلب خواهد شد.
کد خبر : 911176

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تاثیر معدل در کنکور ارشد یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان این آزمون است. داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور بارها با پیغام هایی مبنی بر اهمیت معدل در کنکور مواجه می شوند و این اهمیت به قدری است که نقض در معدل منجر به لغو قبولی داوطلب خواهد شد. معدل در کنکور ارشد تاثیر 20 درصدی دارد اما با این حال عوامل مختلف دیگری مثل کیفیت دانشگاه ش نیز بر آن تاثیر گذارند و در نهایت معدل موثر داوطلب را به وجود می آورند. در این مطلب به بررسی کامل تاثیر معدل در کنکور ارشد پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

تاثیر معدل در کنکور ارشد

طبق اطلاعات درج شده در دفترچه کنکور کارشناسی ارشد، نمره آزمون 80 درصد و معدل داوطلبان در مقطع کارشناسی نیز 20 درصد تاثیر نتیجه نهایی را به خود اختصاص می دهد. اما با این حال ابهامات زیادی در این زمینه وجود دارد چراکه معدل داوطلبان تحت تاثیر عوامل مختلفی مثل کیفیت دانشگاه محل تحصیل کارشناسی، از ارزش کمتر یا بیشتری برخوردار خواهد بود. 

در نتیجه نمی توان این تاثیر 20 درصدی را به طور مشترک برای تمامی داوطلبان در نظر گرفت. سازمان سنجش با مد نظر قرار دادن این موارد، تاثیر معدل در کنکور ارشد را با فرمول های خاصی مشخص می کند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد معدل در کنکور ارشد در این مطلب به بررسی کامل آن پرداخته ایم. در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه کنکور ارشد می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور ارشد

نحوه تاثیر معدل در کنکور ارشد

همانطور که گفته شد عواملی مثل کیفیت دانشگاه محل تحصیل کارشناسی در تاثیر معدل در کنکور ارشد اثرگذار هستند. این عوامل منجر به این شده است تا سازمان سنجش ضریبی برای معدل داوطلبان در نظر بگیرد و در نهایت این ضریب معدل موثر را به وجود می آورد که در کارنامه اولیه کنکور ارشد قابل مشاهده است. 

از سوی دیگر داوطلبان باید توجه داشته باشند که تاثیر معدل در کنکور ارشد به صورت قطعی است یعنی معدل تراز شده صرف منجر به بهبود رتبه در کنکور نمی شود و ممکن است تاثیر منفی نیز بر روی رتبه بگذارد. در صورتی که معدل شما در مقطع کارشناسی پایین است و نگران تاثیر منفی آن بر روی کنکور ارشد هستید، می توانید با مشاوران تحصیلی دانتل کو صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در سرچ تلگرام عبارت " مشاوره تحصیلی دانتل کو " جست و جو و عضو شوید.

اهمیت معدل در کنکور ارشد

در بالا گفته شد که معدل کارشناسی در کنکور ارشد تاثیر 20 درصدی دارد و در نهایت با توجه به معدل موثر اعمال شده، می تواند رتبه کنکور داوطلب را تا حد بسیار زیادی ارتقا دهد. یکی از مهم ترین اطلاعات در فرم ثبت نام کنکور ارشد معدل می باشد که سازمان سنجش نیز تاکید ویژه ای بر صحت آن دارد. 

برخی از داوطلبان به دلیل ناآگاهی از تاثیر معدل در کنکور ارشد و به دلایل مختلف معدل خود را به درستی وارد نمی کنند و در نتیجه در مراحل بعدی آزمون با مشکلات جدی مواجه می شوند به طوری که بارها دیده شده که قبولی داوطلبان به دلیل مغایرت جزئی معدل لغو شده است. 

داوطلبانی که معدل خود را به درستی وارد نکرده اند یا دانشجوی سال آخر بوده اند و در زمان ثبت نام هنوز فارغ التحصیل نشده اند، باید در زمان ویرایش اطلاعات ثبت نامی به سایت سنجش مراجعه کرده و معدل خود را به صورت دقیق وارد نمایند. در زمان دریافت کارت ورود به جلسه نیز امکان ویرایش معدل وجود دارد. چنانچه در دریافت کارت ورود به جلسه با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

حتما بخوانید: انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد باید در زمان تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و اقدامات لازم برای نام نویسی آزمون را انجام دهند. هرگونه اشتباه در روند نام نویسی آزمون شما را در مراحل بعدی با مشکل مواجه می کند. آمادگی برای کنکور ارشد از مهم ترین اقداماتی است که داوطلبان باید انجام دهند که با کمک گرفتن از افراد متخصص می توان به نتایج بهتری دست یافت. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تاثیر معدل در کنکور ارشد برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور کارشناسی ارشد با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته