دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سیدحسین احصایی در گفت‌وگو با آنا:

گالری‌دار‌ها مانع دلزدگی هنرمندان جوان شوند

گالری‌دار‌ها مانع دلزدگی هنرمندان جوان شوند
یک هنرمند می‌گوید؛ هنرمند نباید دغدغه معیشت داشته باشد؛ بلکه باید شرایطی فراهم شود تا با خیال راحت به فعالیت‌های هنری خود بپردازد. باید بپذیریم که هنر به تنهایی نمی‌تواند هزینه‌های هنرمند را جبران کند در نتیجه هنرمندان دلسرد می‌شوند.
کد خبر : 911116

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدحسین احصایی هنرمند حوزه نقاشی خط است که زیر نظر اساتیدی، چون هانیبال الخاص، وارهیک هارتونیان، سید جمال الدین خرم نژاد و…. آموزش دیده است. این هنرمند نمایشگاه‌های زیادی در ایران، ژاپن، لندن، ایتالیا، فرانسه، روسیه و… برگزار کرده است.

احصایی در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد: از همان دوران کودکی نقاشی را شروع کردم. در دوران راهنمایی استاد نیکروز محمدنیا نقش مهمی در گرایش من به سمت هنر داشت. بعد از اینکه دوران هنرستان را گذراندم به کلاس‌های هانیبال الخاص رفتم و دو سال زیر نظر او آموزش دیدم. سپس نزد استاد سید جمال الدین خرم نژاد رفتم که ایشان از مدرسین آبرنگ بودند و نزد ایشان تکنیک‌های مختلفی را فرا گرفتم.

وی درباره حضورش در عرصه خط گفت: من نقاشی کار می‌کردم و چون خطم خوب بود تصمیم گرفتم نقاشی را با خط تلفیق کنم و به صورت خودآموز این کار را انجام دادم و فرم‌هایی را در این سبک به وجود آوردم. بعد از آن در نمایشگاه‌های گروهی شرکت کردم و ورکشاپ‌های متعددی را برگزار کردم. در این سال‌ها در نمایشگاه‌ها و ورکشاپ‌های متعددی در ایران و خارج از کشور شرکت کردم. در نمایشگاه «پوستر‌های گرافیکی» در روسیه بعد از نمایشگاه دو اثر من در آکادمی هنر مسکو و کتابخانه مسکو نگهداری می‌شود. همچنین در سال ۲۰۱۳ در حراج دوحه قطر حضور داشتم و سه اثرم به فروش رفت. در دو سال گذشته نمایشگاه «امتداد ۱» و «امتداد ۲» را برگزار کردم که کریتور بودم که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای همه هنرمندان این حوزه شرایط فروش فراهم است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی متاسفانه آثار هنری فروش نمی‌رود در نتیجه راهکار درست این است که آثار را با قیمت مناسب ارائه دهیم تا مردم بتوانند این آثار را خریداری کنند. فروختن آثار هنری خیلی سخت شده است و این موضوع شرایط نامناسبی برای هنرمندان به وجود آورده است. بیشتر هنرمندان از راه تدریس امرار معاش می‌کنند و چندین پروژه باید انجام دهند تا هزینه‌ها جبران شود. در حال حاضر آثار زیادی به نمایش گذاشته می‌شود ولی فروش نمی‌رود. هنرمند نباید دغدغه داشته باشد بلکه باید شرایطی فراهم شود تا با خیال راحت به فعالیت‌های هنری خود بپردازد. باید بپذیریم که هنر به تنهایی نمی‌تواند هزینه‌های هنرمند را جبران کند.

هنرمندان دغدغه معیشت دارند/ گالری دار‌ها باید از دلزدگی جوانان جلوگیری کنند

احصایی  درباره کار‌ها و نمایشگاه‌های گروهی گفت: نمایشگاه‌ها و گالری‌ها باید تفکیک کنند و نباید فقط روی مستر‌ها کار کنند بلکه به جوانان هم میدان دهند و از آنها حمایت کنند. گالری دار‌ها باید روی هنر جوانان هم کار کنند و از دلزدگی هنرمندان جوان جلوگیری کنند. بیشتر گالری دار‌ها فقط روی یک سری افراد خاص تمرکز می‌کنند و این موضوع جلوی پیشرفت جوانان را می‌گیرد. موضوع مهم دیگر این است که در این حوزه باید فرهنگسازی کنیم تا مخاطبان با آثار جوانان آشنا شوند و از آنها حمایت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته