دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1403 - 10:00
شویگو می‌رود

چرا پوتین سکان وزارت دفاع روسیه را به یک غیرنظامی سپرد؟

چرا پوتین سکان وزارت دفاع روسیه را به یک غیرنظامی سپرد؟
هم‌زمان با آغاز پنجمین دور از ریاست‌جمهوری پوتین بر روسیه، وی با تأکید بر ضرورت استفاده از نوآوری و ایده‌های جدید در دستگاه دفاعی کشور، سکان وزارت دفاع را به یک غیرنظامی سپرد.
کد خبر : 911040

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، کرملین اعلام کرده است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، قرار است به‌زودی «سرگئی شویگو» وزیر دفاع را جایگزین کند.

شویگو، ۶۸ ساله، که از سال ۲۰۱۲ در این سمت بوده است، اکنون به‌عنوان رئیس شورای امنیت روسیه منصوب خواهد شد، سمتی که پیشتر در اختیار «نیکلای پاتروشف» بود.

اطلاعیه‌ای که مجلس اعلای پارلمان روسیه منتشر کرد، حاکی از آن است که شویگو جای خود را به «آندری بلوسوف» می‌دهد.

در کابینه قبلی، بلوسوف معاون اول نخست‌وزیر و مشاور اقتصادی پوتین بود.

این بزرگ‌ترین تحولی است که در چند سال اخیر در صحنه سیاسی-نظامی روسیه شاهد هستیم، به‌ویژه آنکه شویگو در جنگ روسیه علیه اوکراین نقش مهمی داشته است.

این تحول محصول تغییر کابینه پوتین هم‌زمان با آغاز پنجمین دور ریاست‌جمهوری است. وی در انتخاباتی که ماه میلادی مارس برگزار شد، جایگاه خود در قدرت را با کسب ۸۷ درصد از آرای مردمی تثبیت کرد.

در بحبوحه جنگ اوکراین تغییر وزیر دفاع روسیه و انتخاب یک چهره غیرنظامی به‌عنوان وزیر دفاع بعدی روسیه سؤالات زیادی را مطرح کرده است.

در همین راستا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین درباره انتخاب بلوسف به‌عنوان جانشین شویگو در وزارت دفاع روسیه توضیحاتی ارائه داد.

به گفته پسکوف، تصمیم پوتین برای تعیین یک غیرنظامی به‌عنوان رئیس دستگاه دفاعی این کشور به ضرورت «استفاده از نوآوری» برمی‌گردد.

پسکوف دراین‌باره افزود: در میدان جنگ امروز، برنده کسی است که نسبت به نوآوری بازتر و خلاق‌تر باشد؛ بنابراین در این مرحله رئیس‌جمهور تصمیم گرفت یک غیرنظامی را به‌عنوان رئیس وزارت دفاع روسیه انتخاب کند.

به گفته او، بلوسف به‌عنوان فردی که در کنار سایر نقش‌ها، قبلاً با موفقیت وزارت توسعه اقتصادی روسیه را رهبری کرده، تمجید کرد.

پسکوف درنهایت گفت: وزارت دفاع باید کاملاً به روی نوآوری، معرفی ایده‌های جدید و پیشرفته و ایجاد شرایط برای رقابت اقتصادی باز باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته