دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1403 - 15:33

از پذیرش ۲۲۷ مقاله در همایش «زیستن باکیفیت از منظر روانشناسی» تا همکاری دانشجویان با صنعت

از پذیرش ۲۲۷ مقاله در همایش «زیستن باکیفیت از منظر روانشناسی» تا همکاری دانشجویان با صنعت
مسئولان در نخستین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی «زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی» با اشاره به پذیرش ۲۲۷ مقاله در این همایش عنوان کردند: همکاری دانشجویان با صنعت بر رشد و جهش تولید صنایع تأثیر دارد.
کد خبر : 910947

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی «زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی» با حضور علی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر، حمید یعقوبی نایب رئیس انجمن روانشناسی ایران و رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران، سیدحسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، کیومرث فرحبخش عضو شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران، ناصر چاووشی مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، استادان و دانشجویان رشته‌های روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در این همایش با اشاره به نقش و جایگاه رشته‌های روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی در سلامت روح و روان جامعه اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان موفق و متخصصین متعهد رشته‌های روانشناسی، مشاوره و مددکاری تضمین‌کننده سلامت روح و روان جامعه هستند؛ از این رو می‌توانند در بهبود و ارتقای کیفیت زندگی انسان نقش بسزایی داشته باشند.

از پذیرش ۲۲۷ مقاله در همایش «زیستن باکیفیت از منظر روانشناسی» تا همکاری دانشجویان با صنعت

حیدری به بیان نقش رشته‌های روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی در رشد و جهش تولید اشاره کرد و ادامه داد: منابع انسانی هر واحد صنعتی در نرخ بهره‌وری و میزان تولید هر صنعت نقش بسزایی ایفا می‌کند؛ از این رو اگر فارغ‌التحصیلان و متخصصین رشته‌های روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی با همکاری صنعت درراستای ارتقای سلامت روح و روان منابع انسانی گام بردارند و علاوه بر جلوگیری از آسیب‌های فردی، اجتماعی و سیستمی بر رشد و جهش تولید صنایع اثرگذاری مستقیم خواهند داشت.

وی، تحول در نظام آموزش و پژوهش دانشگاه و انجام درست مراحل چهارگانه آموزش را درراستای تربیت نیروی متخصص مهم خواند و افزود: در گام نخست، آموزش‌های تخصصی در کلاس درس ارائه خواهد شد، گام دوم به کاربینی توسط دانشجو از طریق آموزش‌های مهارتی در کلاس درس و مکمل آن در مراکز آموزش‌های مهارتی و کاربردی دانشگاه اختصاص خواهد داشت، در گام سوم دانشجو با دریافت آموزش‌های حرفه‌ای در محیط کار واقعی بر دانش خود از طریق دروس کارآموزی خواهد افزود و در گام چهارم دانش خود را با شرکت در دوره‌های کارورزی و دریافت آموزش‌های حرفه‌ای در یک محیط حرفه‌ای، کامل خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر با اشاره به رسالت مهم دانشگاه در تربیت فارغ‌التحصیلان متخصص مطرح کرد: باید دانایی هر دانشجو را به توانایی او تبدیل کنیم و در گامی فراتر دانایی و توانایی فردی دانشجو را به دانایی و توانایی گروهی و اجتماعی تبدیل کنیم؛ به همین دلیل همایش‌های بین‌المللی و ملی برای کمک به رشد و تعالی دانشجویان در این دانشگاه برنامه‌ریزی و برگزار می‌‌شود.

برگزاری ۲۰ نشست مجازی و ۷ اتاق ارائه مقالات

دبیر نخستین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی «زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی» هم دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر را قطب رشته‌های روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی دانست و گفت: اشتغال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در رشته‌های روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی، اشتغال ۲۰ عضو هیئت علمی برجسته و به‌کارگیری ۸۰ استاد فرهیخته موجب شده تا این دانشگاه نقش بسزایی در تربیت فارغ‌التحصیلان موفق و کارآمد داشته باشد.

نصری متذکر شد: مجوز اولیه همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی «زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی» خردادماه ۱۴۰۲ دریافت و در مجموع تعداد ۲۹۷ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از این تعداد ۲۲۷ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که نشان از نرخ ۷۶.۴ درصدی در پذیرش بوده است.

از پذیرش ۲۲۷ مقاله در همایش «زیستن باکیفیت از منظر روانشناسی» تا همکاری دانشجویان با صنعت

دبیر نخستین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی «زیستن با کیفیت از منظر روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی» از برگزاری ۲۰ نشست مجازی و هفت اتاق ارائه حضوری مقالات در این همایش خبر داد.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران هم پیشنهاد تصویب رشته هوش مصنوعی و خدمات روانشناسی و مشاوره را به‌عنوان یک سرفصل بین‌رشته‌ای ارائه کرد و افزود: در دنیای مدرن امروزی، به‌کارگیری هوش مصنوعی درراستای ارتقای خدمات روانشناسی و مشاوره امری اجتناب‌ناپذیر است.

کیومرث فرح‌بخش با اشاره به رویکرد مجامع غربی بر توسعه و تقویت هوش و استعداد در بین افراد جامعه گفت: جوامع غربی با بهره‌گیری از روش‌های مختلف ازجمله جذب نخبه‌های کشور‌های در حال توسعه، استفاده از هوش مصنوعی برای
پردازش سریع‌تر اطلاعات، تغییرات مهندسی ژنتیک و توسعه و گسترش داستان‌های علمی تخیلی، سعی در توسعه و تقویت هوش در کشور‌های خود داشته‌اند؛ هرچند برخی از این طرح‌ها با شکست مواجه شده؛ اما در نهایت آموزش و پرورش هوش و استعداد در رشد و شکوفایی افراد و جامعه نقش مؤثری خواهد داشت.

از پذیرش ۲۲۷ مقاله در همایش «زیستن باکیفیت از منظر روانشناسی» تا همکاری دانشجویان با صنعت

وی مطرح کرد: از این رو اگر کشوری دارای معادن و ذخایر عظیم باشد؛ اما نیروی انسانی آن از هوش و استعداد لازم برخوردار نباشد، شاهد از دست دادن منابع خود خواهد بود.

نایب رئیس انجمن روانشناسی ایران و رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران، دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر را دانشگاه برتر در حوزه روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی دانست و گفت: مسئله زیست با کیفیت یا سبک زندگی را می‌توان از جهات مختلف از جمله جنبه معنویت، جنبه جسمانی، جنبه روانشناختی و جنبه اجتماعی مورد بررسی و واکاوی قرار داد.

حمید یعقوبی مطرح کرد: در هر صورت فردی که دارای سلامت جسمی، سلامت روان و شادابی باشد و از معنویت و مذهب به اندازه کافی بهره‌مند باشد را می‌توان به‌عنوان یک شهروند خوب و دارای زیست با کیفیت دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته