رسیدگی ویژه به امور تحصیلی و تربیتی دانشآموزان شاهد/ لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامراد صحرائی، وزیر آموزش و پرورش در جلسه ستاد مرکزی شاهد که در سالن جلسات دفتر وزیر برگزار شد، با اشاره به اهمیت و حفظ قداست مدارس شاهد به عنوان الگوی انقلاب و پایگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: در این مدارس باید توجه ویژهای به اجرای منشور اخلاقی برای پیشگیری از آسیبهای تربیتی مدنظر قرار بگیرد.
وی دو رسالت را برای مدارس شاهد مهم دانست و گفت: این دو رسالت رسیدگی ویژه به امور تحصیلی و تربیتی دانش آموزان طرح شاهد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، که با توجه به تاثیرپذیری مدرسه از جامعه نقش دومی مهمتر است.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه بر لزوم همکاری فعال بنیاد شهید در خصوص محافظت از وضعیت علمی و تربیتی دانش آموزان مدارس شاهد بخصوص دانش آموزان طرح شاهد تاکید کرد.
صحرایی تاکید کرد: نقش والدین و مشارکت آنان در مدارس بسیار مهم که میبایست از ظرفیت آنان برای کیفیت بخشی به مدارس شاهد استفاده و کیفیت آموزش و پرورش را مسأله اولیا کرد.
وی خاطرنشان کرد: تاسیس هنرستان شاهد خصوصاً هنرستان جوار در کنار کارخانجات و مراکز صنعتی، تولیدی، بهداشتی درمانی و ... بنیاد شهید از برنامههای مورد تاکید وزارتآموزش و پرورش است.
همچنین در ابتدای این جلسه زهرا پناهی روا؛ مدیرکل شاهد و امور ایثارگران با ارائه گزارشی از مدارس شاهد به عنوان الگوی مسیر تحول در آموزش و پرورش، اظهار کرد: با توجه به برنامههای وزارت آموزش و پرورش، استاندارد سازی و کیفیت بخشی به فعالیتهای آموزشی و پرورشی مدارس شاهد، الگوسازی در عفاف و حجاب و اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت از وظایف مهم اداره کل شاهد میباشد که در این راستا در شیوه نامه ثبت نام مواردی از جمله منشور اخلاقی برای تحقق این امر پیش بینی شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه در شیوهنامه جدید مواردی برای ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان طرح شاهد و جامعه ایثارگری لحاظ شده است، گفت: با توجه به نزدیک شدن شروع سال تحصیلی جدید جهت اهمیت موضوع و لزوم بهره مندی از نظرات اعضا درخصوص شیوه نامه ثبت نام مدارس شاهد این جلسه تشکیل شد.
تصویب منشور اخلاقی مدارس شاهد، برگزاری رویداد علمی ویژه مدارس شاهد در سال تحصیلی آینده و ... از جمله مصوبات این جلسه ستاد مرکزی شاهد بود.
انتهای پیام/