دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جمالی:

زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان تا هفته آینده اعلام می‌شود/ چگونگی نتایج آزمون‌های ۱۴۰۳

زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان تا هفته آینده اعلام می‌شود  چگونگی نتایج آزمون‌های ۱۴۰۳
معاون فنی و آماری سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: زمان انتخاب رشته آزمون فرهنگیان تا هفته آینده برای ۳ برابر ظرفیت اعلام می‌شود و تا اواسط خرداد نتایج چند برابر ظرفیت پس از انتخاب رشته اعلام خواهد شد.
کد خبر : 910875

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، احسان جمالی، معاون فنی و آماری سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در نشست خبری سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: فرآیند نتایج اولیه و انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد و اکنون دانشگاه‌ها در حال بررسی حد نصاب هستند و نتایج چند برابر ظرفیت تا اواسط خرداد اعلام می‌شود و داوطلبان پذیرفته شده جهت انجام مصاحبه در بازه زمانی اواخر خرداد تا اواسط تیر به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند و نیمه اول شهریور نتایج آن اعلام خواهد شد.

وی افزود: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ به همراه دفترچه انتخاب رشته هم پس از تایید گسترش آموزش عالی تا ۱۵ خرداد اعلام می‌شود.

جمالی تصریح کرد: آزمون‌های عملی، تشریحی و مصاحبه رشته‌های خاص کنکور کارشناسی ارشد از تیر تا ۱۵ مرداد توسط دانشگاه‌های کشور اعلام خواهد شد و نتایج این آزمون تا نیمه شهریور اعلام می‌شود.

وی گفت: زمان انتخاب رشته آزمون فرهنگیان تا هفته آینده اعلام می‌شود که بر اساس مصوبه شورا تا ۳ برابر ظرفیت باز می شود و تا اواسط خرداد نتایج چند برابر ظرفیت پس از انتخاب رشته اعلام خواهد شد، نتایج نهایی طبق اطلاعیه زمانی باید قبل از انتخاب رشته آزمون سراسری اعلام شود تا داوطلبان جهت انتخاب رشته سایر دانشگاه‌ها تکلیف خود را بدانند. همچنین داوطلبان پذیرفته شده دانشگاه فرهنگیان اجازه انتخاب رشته در سایر دانشگاه‌ها را نخواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته