دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اجلاس رؤسای دانشگاه‌های کشور به زمان دیگری موکول شد

اجلاس رؤسای دانشگاه‌های کشور به زمان دیگری موکول شد
در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که مقرر بود ۲ تا ۴ خرداد در دانشگاه تهران برگزار شود، لغو و به زمان دیگری موکول شد.
کد خبر : 912668

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که مقرر بود ۲ تا ۴ خرداد ماه در دانشگاه تهران برگزار شود، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

 این نشست به صورت فصلی (هر سه ماه یک بار) با حضور روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور، وزیر علوم و سایر مسئولان این وزارتخانه برگزار می‌شود.

مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی در اینباره گفت: موضوع اجلاس خرداد ماه روسای دانشگاه‌ها «مرجعیت علمی، فناوری و نوآوری» بود که در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش در سانحه بالگرد، لغو و به زمان دیگری موکول شد که زمان بعدی آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اجلاس پیشین با موضوع «نظام ارتقا بهره‌وری در آموزش عالی (ناب)» چهارم تا ششم بهمن ماه سال ۱۴۰۲ در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

محمدعلی زلفی‌گل، در اجلاس پیشین روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری بر ارتقای بهره‌وری آموزش عالی تاکید کرد و از معرفی ۱۰ رئیس برتر دانشگاه‌های کشور در اجلاس آینده خبر داد و گفت: در اجلاس بعدی که ۱۰ نفر از رؤسای برتر دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند، موضوع بهره‌وری حتماً لحاظ شود.

پیمان صالحی، معاون پژوهش وزیر علوم نیز در این اجلاس به ارتباط آموزش عالی و پیچیدگی اقتصادی اشاره کرد و با دفاع تمام قد از پژوهش در کشور گفت: ما در سطوح بالایی در حال پژوهش هستیم. دانشگاه‌های ما در بالاترین سطح افراد را تربیت می‌کنند ولی بازار ما به خاطر کشش کم، آن را درک نکرده است. اینکه دانش‌آموختگان ما در بهترین بنگاه‌ها و بازار‌های دنیا جذب می‌شوند، مؤید همین موضوع است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته