دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سلطانی مطرح کرد؛

اقدامات فن‌بازار منطقه‌ای فارس برای شرکت‌های دانش‌بنیان/ از ارزیابی تا پیگیری اعتبار مالیاتی

اقدامات فن‌بازار منطقه‌ای فارس برای شرکت‌های دانش‌بنیان  از ارزیابی تا پیگیری اعتبار مالیاتی
رئیس هیئت مدیره کارگزار فن‌بازار منطقه‌ای فارس با تشریح اقدامات این مجموعه برای شرکت‌های دانش‌بنیان این استان گفت: ارزیابی شرکت‌ها، پیگیری اعتبار مالیاتی، برگزاری دوره‌های آموزشی و ... جزء اقدامات این کارگزار به شمار می‌رود.
کد خبر : 912176

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، میلاد سلطانی رئیس هیئت مدیره کارگزار فن‌بازار منطقه‌ای استان فارس در حاشیه بازدید خبرنگاران از شرکت‌های دانش‌بنیان شیراز که  معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ترتیب داده بود گفت: طبق ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۲ وظیفه انتقال فناوری بازاریابی، فروش محصولات فناورانه و جذب سرمایه برای شرکت‌های دانش‌بنیان را فن‌بازار بر عهده گرفت.

وی افزود: فن‌بازار ذیل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تشکیل شد و این برنامه را به پارک فناوری پردیس سپردند؛ در حال حاضر مدیریتی برای فن‌بازار در پارک پردیس ایجاد شده و فن‌بازارهای منطقه ای زیر نظر آن فعالیت می کنند.

سلطانی با بیان اینکه فن‌بازار استان فارس کارگزار شرکت شهرک‌های صنعتی است، بیان کرد: در حوزه دیگری فعالیت می‌کنیم که کارگزار ترویج معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم. اولین برنامه‌ای که برای ما تعریف کردند مشاوره ارزیابی بود علاوه بر واسطه گری شرکت سه ماه طول می‌کشید بداند دانش‌بنیان می‌شود یا خیر. ما زودتر به شرکت‌ها اعلام می‌کنیم که آیا مستعد دانش بنیان شدن هستند یا خیر.

به گفته وی، بیش از 200 شرکت از طریق ما وارد فرآیند شدند که حدود ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان شدند.

سلطانی گفت: برنامه دیگری که انجام دادیم پیگیری حمایت‌های معاونت بود. معاونت علمی در خصوص بیمه، گمرک و ... حمایت دارد. به طور مثال سال گذشته ۱۴ پرونده بیمه‌ای را که با بیمه مشکل داشتند حل و فصل کردیم. موضوع سوم برگزاری دوره‌های آموزشی دانش‌بنیانی برای دستگاه‌های اجرایی و واحد‌های صنعتی است.

سلطانی با اشاره به اینکه مسئله چهارم به تازگی اتفاق افتاده است، گفت: پیگیری اعتبار مالیاتی نیز توسط فن‌بازار استان فارس انجام می شود که این خدمت به دانش بنیانها رایگان است.

وی گفت: در استان فارس ۳۵۸ شرکت دانش‌بنیان داریم که ۲۰ شرکت از نوع فناور، ۷۰ شرکت نوآور و ۲۰۰ و خرده‌ای شرکت نوپا هستند. بیش از ۸۰ درصد نوپا هستند که زیر ۵ میلیارد فروش دارد.

رئیس هیئت مدیره کارگزار فن‌بازار منطقه‌ای استان فارس گفت: این مرکز شهرک فناوری صنایع شیمیایی است، البته این مرکز یک پازل از شهرک است. شهرک از مرکز خدمات کسب و کار، مراکز تحقیق و توسعه، مراکز آزمایشگاهی تشکیل شده که اصل وجودی اش این است که به واحد‌های صنعتی خدمات ارائه دهند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته