دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از رئیس دانشگاه آزاد برای نهادینه کردن نظام استاد شاگردی

تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از رئیس دانشگاه آزاد برای نهادینه کردن نظام استاد شاگردی
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نامه‌ای از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای نهادینه کردن نظام استاد شاگردی تقدیر کرد.
کد خبر : 912294

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نامه‌ای از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای نهادینه کردن نظام استاد شاگردی تقدیر کرد. 

در متن نامه حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه آمده است:

با صلوات بر محمد و آل محمد صل الله عليه واله و آرزوی سلامتی و توفیق برای جنابعالی و همکاران محترم، نظر به ضرورت تغییر در نظام آموزش هنر در کشور بر اساس مصوبه جلسه ۸۸۱ مورخ ۱۴۰۳/۱/۱۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان «شیوه نامه نظام استاد شاگردی آموزش هنر و ابلاغ دستورالعمل اجرایی نظام نامه آموزش استاد شاگردی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شورای گسترش آموزش عالی و پیگیریهای جناب آقای دکتر طهرانچی رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی ضمن قدردانی از زحمات اعضای محترم شورای هنر وزرای محترم علوم، تحقیقات و فنآوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی و جناب آقای دکتر یارزاده رئیس محترم دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد محمود فرشچیان در به ثمر رساندن شیوه نامه مذکور این دستاورد مهم دولت سیزدهم در اصلاح نظام آموزش عالی کشور را که در راستای منویات مقام معظم رهبری مدظله در خصوص کارآفرینی و مهارت افزایی جهت خود اکتفایی است ارج می نهیم.

در این راستا با توجه به اهمیت آموزش در فرهنگ و هنر ایران اسلامی با تصویب و ابلاغ نظام آموزشی استاد شاگردی که طی آن سنن حکمی سینه به سینه بر بستر آموزه های اخلاقی و فنی از استاد به جان مشتاق شاگرد منتقل می‌‌شده است راه را برای گشودن افق‌های تازه تحولی در توسعه آموزش عالی و عبور از نقصان‌ها و کاستی‌های شیوه آموزش مدرن به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر گشوده است. همچنین لازم به ذکر است هدف از آموزش استاد شاگردی پیش از دست یافتن به اوج درخشان مهارت و توانمندی حرفه ای و گنجینه هنرهای اصیل ایرانی اسلامی، رعایت اصول اخلاقی آداب و در نهایت تربیت هنرمند متعهد و باورمدار است.

لذا نهادینه کردن این نظام نامه آموزشی با هدف نیل به مردمی سازی آموزش هنر و احیای شیوه استاد شاگردی در راستای شعار سال ۱۴۰۳ از اهم فعالیتهای آن وزارتخانه سازمان است.

بنابراین شایسته است برای تبادل و استفاده از ظرفیتهای دستگاههای فرهنگی - هنری و آموزشی کشور نسبت به معرفی نماینده متخصص و تام الاختیار برای راه اندازی کارگروه اجرایی سازی مصوبه و نهادینه کردن فرایند اجرای نظام نامه آموزش استاد شاگردی با محوریت و مدیریت دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد محمود فرشچیان اقدام فرمائید. ضروری است تصمیات و پیشرفت برنامه های این کارگروه در ابتدای هر ماه به اطلاع این دبیرخانه رسانده شود.

عبدالحسین خسروپناه

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته