دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1403 - 17:38
رنجبران:

دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود

دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: امسال دانشکده هوش مصنوعی در این دانشگاه راه‌اندازی می‌‌شود.
کد خبر : 909043

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز در مراسم روز معلم که با حضور مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد تبریز نخستین واحد دانشگاه آزاد است که سال ۱۳۶۱ تأسیس شد و درخت تنومند دانشگاه آزاد اسلامی، مولود انقلاب است که ریشه خود را از شهر اولین‌ها تبریز پرافتخارگرفته است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با ۳۳ واحد و مرکز بیش از یک‌هزار و 450 هیئت علمی و بیش از ۶۳ هزار نفر دانشجو دارد و یک‌هزار و ۹۰۰ کارمند یکی از بزرگ‌ترین مرکز علمی و پژوهشی استان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و علوم پزشکی مستقل با حدود ۶۰۰ هیئت علمی ۳۰ هزار دانشجو و حدود یک‌هزار کارمند به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو و تأثیرگذار در حوزه علم و فناوری محسوب می‌شود.

رنجبران تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بدون بهره‌گیری از بودجه دولتی و بدون اینکه بار هزینه‌ای برای اداره کشور داشته باشد با افتخار بخش بزرگی از آموزش پژوهش و فرهنگ را بر عهده دارد و در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از سهم آموزش عالی در استان به این دانشگاه اختصاص دارد.

وی افزود: بر این باوریم که بزرگ‌ترین ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک شبکه توانمند علمی و فناورانه بستر‌های نوین توسعه نوآوری، ظرفیت حل مسئله است، ظرفیتی که بایستی در جهت حل مسائل و مشکلات کشور به کار گرفته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز متذکر شد: امروز سامانه پایش آزاد با تعریف نظام موضوعات کشور در حوزه‌های مختلف و استخراج مسائل این حوزه‌ها و پایان‌نامه‌ها و تحقیقات تحصیلات تکمیلی را به صورت نظاممند بدین مسیر سوق دهد و حدود ۳۰ درصد پایان‌نامه‌های ما به سمت حل مسائل کشور هدایت می‌شود و این افتخار بزرگی است که دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت دنبال می‌کند و این آمار هر روز رو به افزایش است.

رنجبران تأکید کرد: در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تحقق ظرفیت حل مسئله و نگاه ماموریت گرایانه دانشگاه، این مرکز آموزشی اقدام به ایجاد دانشکده‌های موضوعی کرده است. در حوزه‌های مختلف دانشکده مهندسی ساخت و فناوری‌های صنعتی اسفندماه ۱۴۰۲ در واحد تبریز به‌عنوان اولین دانشکده مهندسی ساخت و فناوری‌های صنعتی کشور راه‌اندازی شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی همچنین از اخذ مجوز دانشکده‌های هنر و رسانه، فرهنگ و تمدن و تعلیم و تربیت اسلامی خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته