افزایش تک ماده كمكی به آموزشوپرورش نخواهد کرد
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امرایی، عضو كمیسیون آموزش دیدهبان شفافیت عدالت مجلس در یک گفتوگوی رادیویی در مورد افزایش استفاده از تک ماده گفت: قبلتر ۲ عنوان نهایی و غیر نهایی برای فارغالتحصیلی تصویب شد كه اخیراً این ۲ عنوان نهایی و به ۴ درس اضافه شد.
امرایی در این باره افزود: آموزشوپرورش به جای اضافه كردن تک ماده باید به سمت عدالت آموزشی برود. اگر در استانها شاهد همگنی در عدالت باشیم، نیازی به افزایش تك ماده نیست.
عضو كمیسیون آموزش دیدهبان شفافیت عدالت یادآور شد: سال گذشته هشدار داده شد كه سؤالات امتحانات نهایی مانند كنكور شده كه در نهایت موجب افت نمرات معدل دانشآموزان شد كه امروز با افزایش تک ماده قصد جبران كیفیت بد سؤالات و عدالت آموزشی را دارند كه نه تنها کمککننده نیست بلكه روش غلطی است.
امرایی همچنین با تأکید بر به كارگیری روشهای اصولی توسط آموزشوپرورش برای دانشآموزان خاطرنشان كرد: افزایش تک ماده كمكی به دانشآموز و آموزشوپرورش نمیكند و تنها به تسریع در گرفتن دیپلم كمک میكند. به جای كاهش تک مادهها، شاهد افزایش آن هستیم كه اصلاً روش منطقی نیست.
انتهای پیام/