دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1403 - 10:14

هنیه: موضع آمریکا درباره رفح فریبکارانه است

هنیه: موضع آمریکا درباره رفح فریبکارانه است
رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد که فلسطینی‌ها در دام فریبکاری واشینگتن و تل‌آویو نمی‌افتند و اگر دشمن تصمیم بگیرد به رفح حمله کند، مقاومت آماده دفاع و مقابله است.
کد خبر : 907076

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در گفتگو با خبرگزاری «آناتولی» هشدار داد: «موضع واشینگتن درباره حمله به رفح فریبکارانه است. فلسطینی‌ها در دام تقسیم نقش‌ها میان آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها نمی‌افتند».

وی افزود که اگر دشمن بخواهد به رفح حمله کند، «ملت فلسطین پرچم سفید را بالا نخواهد برد و مقاومت آماده دفاع از خود است».

هنیه در خصوص روند مذاکرات درباره آتش‌بس گفت که رژیم صهیونیستی با آتش‌بس موافق نیست، چیزی که می‌خواهد بازگرداندن اسرایش و ازسرگیری جنگ است و این میسر نیست.

هنیه در ادامه مصاحبه خود به موضوع گسترش دایره جنگ در منطقه پرداخت و رژیم صهیونیستی را عامل این امر دانست و افزود که دامنه مقابله با اسرائیل در منطقه اعم از لبنان، عراق، یمن، سوریه و ایران در حال گسترش است و همه اینها به تداوم تجاوزات، نبرد و جنگ نابودی علیه نور غزه مرتبط است. هرگاه تهاجم به غزه متوقف شود، این جبهه‌ها قطعاً «آرام» خواهند شد.

این در حالی است که بر اساس آخرین جزئیات منتشرشده از مذاکرات آتش‌بسی که اخیراً در قاهره برگزار شد، حماس توافق پیشنهادی آمریکا و مصر را که تنها مطالبات طرف صهیونیستی را شامل می‌شد، رد و تأکید کرده است که با توافقی که شامل تاریخ دقیق توقف جنگ غزه، بازگشت آوارگان و امدادرسانی به آنها پیش از هرگونه تبادل اسرا نباشد، موافقت نخواهد کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس درباره روز پس از جنگ غزه و طرفی که مسئول اداره نوار غزه خواهد بود، بر این موضوع تأکید کرد که «اداره نوار غزه باید طبق اراده فلسطینی‌ها باشد». وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که مقاومت از هر نیروی عربی یا اسلامی استقبال می‌کند که به مردم ما برای آزادی کمک کند نه این‌که بخواهد از رژیم اشغالگر حمایت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته