دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1395 - 14:58

ابراز امیدواری مولاوردی برای افزایش مشارکت زنان در توسعه کشور

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده توان‌افزایی همه زنان و دختران در جامعه دوستدار خانواده را راهبرد اساسی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در راستای اجرای برنامه ششم توسعه در کشور برشمرد و اظهار امیدواری کرد که طی برنامه ششم توسعه، میزان مشارکت زنان در توسعه کشور بیش از پیش افزایش یابد.
کد خبر : 90611

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، شهیندخت مولاوردی،‌ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در همایش نقش‌آفرینی زنان در جهان معاصر از منظر امام خمینی (ره) ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین و منحصر به فردترین انقلاب‌ها در تاریخ جهان توانست بسیاری از معادلات را در صحنه بین المللی بر هم بزند.


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به تشریح نقش انقلاب اسلامی در تغییر حیات اجتماعی ملت ایران پرداخت و گفت: نقش برجسته زنان در دوران انقلاب و ادوار مختلف پس از انقلاب بر هیچ کس پوشیده نیست و امام خمینی(ره) با بیانات داهیانه خود توانستند در دوران انقلاب خیل عظیم زنان را با خود همراه و به صحنه نقش آفرینی در عرصه انقلاب و دیگر عرصه ها وارد کنند.


وی در این همایش که میهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) نیز حضور داشتند، با اشاره به بیانات و تاکیدات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر نقش آفرینی زنان دوشادوش مردان و دخالت آنان در مقدرات اساسی کشور اضافه کرد: حضرت امام(ره) در اندیشه و عمل همواره خواستار حضور زنان در صحنه‌های مختلف جامعه بودند و بر این امر تاکید داشتند.


مولاوردی با اشاره به اینکه زنان در دوران پس از انقلاب شایستگی و توانمندی خود را در عرصه‌های مختلف به نمایش گذاشته‌اند، ادامه داد: بانوان کشور با تأسی از آموزه‌های اسلام و نیاز جامعه به حضور زنان در عرصه‌های مختلف، در طول سال‌های پس از انقلاب در میادین مختلف زندگی اجتماعی و فرهنگی و سیاسی به‌خوبی درخشیده‌اند.


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس، افزود: زنان در آن دوران با ایثار و فداکاری و حضور در پشت جبهه‌ها یاری کننده رزمندگان بودند.


مولاوردی با اشاره به روند ارتقای سطح مشارکت زنان در عرصه‌های مدیریتی کشور در دولت‌های مختلف گفت: شناسایی وضعیت زنان در کشور و بررسی مشکلات بانوان، شناسایی ظرفیت‌های موجود در کشور و هماهنگی بین‌بخشی برای استفاده از توانمندی زنان و ترغیب همکاری‌های شبکه‌ای در امور مربوط به بانوان برای استفاده از پتانسیل‌های آنان در زمینه‌های گوناگون از ماموریت‌ها و وظایف معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته