دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

لطیفی: به خاطر وجود کاستی‌ها نباید درباره افراد قضاوت کنیم

لطیفی: به خاطر وجود کاستی‌ها نباید درباره افراد قضاوت کنیم
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر نواقص و معایبی هم باشد، اگر احیاناً به مطلبی کمتر از حد لازم پرداخته شده باشد باید به نحو مقتضی برای اصلاح و تکمیل تلاش کرد ولی آیا به همین آسانی درباره افراد قضاوت کنیم.
کد خبر : 904853

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری نوشت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که «یک عده‌ای می‌خواهند آموزش و پرورش را بی‌قدر و قیمت کنند؛ این بی انصافی و خلاف واقع است. من البته نواقص موجود آموزش و پرورش را می‌دانم، بنده فاصله آموزش و پرورش کنونی را با نقطه مطلوب می‌دانم؛ اما فاصله آموزش و پرورش موجود با آن وضع اسفباری که قبل از انقلاب داشت را هم می‌دانم. آموزش و پرورش در دوره انقلاب، در این چهل سال انقلاب کار‌های بزرگی انجام داده است. همین نسل سوم و چهارم انقلاب که امروز محکم و استوار در مقابل دشمن می‌ایستد، اصرار می‌کند که برود از حرم دفاع بکند. اینها را چه کسی تربیت کرده؟ آموزش و پرورش تربیت کرده است. آموزش و پرورش دوره انقلاب را دست کم نگیرید؛ البته نواقص هست. نواقص زیاد است، معایب هست تلاش هم می‌کنیم و به حول و قوه الهی و به تفضّل الهی این نواقص و معایب را برطرف هم خواهیم کرد.»

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه این اظهارنظر آورده است: در کتاب‌های درسی درباره نقش یهود در تاریخ اسلام و توطئه‌های آنها هم نمونه پیام‌های آسمان پایه ۷»، «تاریخ دو پایه ۱۱ رشته انسانی و دین و زندگی پایه ۱۱» درباره معرفی صهیونیسم و غده سرطانی رژیم اشغالگر و چگونگی پیدایش و جنایت هایشان و ... مطالبی داریم.

وی در ادامه آورده است: یک انجمن صهیونیستی در سال ۲۰۲۱ Incitement: «گزارشی مغرضانه به نام Antisemitism and Violence in Iran's منتشر کرده و Current State Textbooks نمونه‌هایی از کتب درسی ما درباره نقش یهود در تاریخ صهیونیسم و ... را آورده و ایران را به یهودستیزی و ترویج خشونت متهم کرده!

لطیفی خاطرنشان کرد: اگر نواقص و معایبی هم باشد، اگر احیاناً به مطلبی کمتر از حد لازم پرداخته شده باشد باید به نحو مقتضی برای اصلاح و تکمیل تلاش کرد ولی آیا به همین آسانی درباره افراد قضاوت کنیم و با عتاب و خطاب بگوییم «قطعاً عمدی است و باید اثبات کنند که «جاسوس» در کار نبوده؟

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب