دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1395 - 16:17

کشف 2 تن و200 کیلوگرم مواد مخدر/ جاسازی حرفه‌ای سوداگران مرگ

فرمانده انتظامی استان از کشف 2 تن و 200 کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری 5 قاچاقچی عمده مواد مخدر طی 72 ساعت گذشته در فارس خبر داد.
کد خبر : 90438

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،سردار احمدعلی گودرزی گفت: در راستای مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر، مأموران انتظامی استان فارس با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند طی 72 ساعت گذشته سه باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر را شناسایی، منهدم و 2 تن و 200 کیلوگرم انواع مواد که عمدتاً تریاک و حشیش بودند را از آنها کشف کنند.


جاسازی حرفه‌ای


وی با بیان اینکه این مواد از استان هرمزگان به مقصد شیراز و تهران بارگیری شده بودند،‌ افزود: در این رابطه 5 قاچاقچی عمده موادمخدر دستگیر و 6 دستگاه خودرو سبک و سنگین متعلق به قاچاقچیان توقیف شد.


فرمانده انتظامی استان فارس کشف یک تن و 100 کیلوگرم از این مواد از درون یک دستگاه قلتک و کشف 600 کیلوگرم از زیر 20 تن سیمان را نشان از حرفه ای بودن پلیس فارس و رویکرد اطلاعاتی در کشف مواد عنوان کرد و افزود: در کشف محموله یک تن و 100 کیلوگرمی پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با پلیس این استان همکاری اطلاعاتی داشتند.


سردار گودرزی همچنین از کشف 7 تن مواد طی دو ماه اول سال در این استان خبر داد و گفت: این کشفیات در مقایسه با سال قبل 69 درصد افزایش داشته که در این رابطه 2 هزار و 500 نفر دستگیر، 18 باند منهدم و 19 قبضه سلاح جنگی نیز از قاچاقچیان کشف شده است.


بازدید از یک هزار و 25 واحد صنفی


وی در ادامه به تشریح عملکرد اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فارس طی 10 روز گذشته پرداخت و گفت: در این مدت از یک هزار و 25 واحد صنفی بازدید و 749 نفر از اصناف دعوت و مورد تذکر و ارشاد قرار گرفتند.


فرمانده انتظامی استان فارس اجرای طرح ساماندهی باغات مجالس و بازدید از 130 باغ، پلمپ 10 باغ و 32 قهوه خانه، سفره خانه و چایخانه متخلف، کشف 4 هزار و 895 قلم داروی غیرمجاز و اعتیادآور، کشف 294 دستگاه تلفن همراه و یک هزار و 200 عدد وسایل جانبی تلفن همراه را از دیگر اقدامات اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فارس طی 10 روز گذشته عنوان کرد.


برخورد با روزه خوران


سردار گودرزی با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان، بر زنده نگه‌داشتن حرمت این ماه تأکید کرد و گفت: خودداری از خوردن و آشامیدن درملأعام، رعایت تدابیر ابلاغی پلیس توسط واحدهای صنفی، مشخص کردن جایگاه ویژه برای مراکز مسافربری و درمانی به‌منظور صرف غذا و ... از انتظارات پلیس از شهروندان و اصناف در این ماه مبارک است.


وی خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی که تدابیر ابلاغی پلیس را رعایت نکنند تا پایان ماه مبارک رمضان تعلیل می‌شوند و با افرادی هم که سابقه دستگیری در سال گذشته در رابطه با روزه خواری درملأعام را داشته باشند در صورت تکرار، با شدت برخورد خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته