دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1395 - 17:02

رویدادهای دانشگاهی؛ از موفقیت سمایی‌ها در جشنواره جوان خوارزمی تا گرامیداشت ارتحال امام(ره)

رابط خبری دبیرستان پسرانه سما 2 دوره دوم گفت: «دانش‌آموزان مرکز آموزشی سما تهران توانستند به هجدهمین جشنواره استانی جوان خوارزمی راه یابند.»
کد خبر : 90260

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمد بیگدلی اظهار کرد: «دانش آموزان علی ترحمی و حبیب شکری با ارائه طرح نانو کامپوزیت و استفاده آن در کلاه ایمنی به عنوان خنک کننده و همچنین دانش‌آموزان علیرضا عرب و محمد حسین سرمدی با ارائه طرح ماسک بیولوژیک در حملات شیمیایی یا آلودگی هوا به وسیله سنتز نانو کامپوزیت zno-cao توانستند به هجدهمین جشنواره استانی راه یابند.»


محمد بیگدلی عنوان کرد: «مرحله استانی جشنواره خوارزمی در تیر در محل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار خواهد شد.»



دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی


در اقدامی خلاقانه دانشجویان داروسازی واحد علوم دارویی از دانش آموختگان موفق واحد دعوت کردند تا از تجربیات آنان بهره مند شدند.


انجمن دانشجویان داروسازی واحد علوم دارویی با همکاری معاونت پژوهش و فناوری، در نشستی از دکتر پرنیا رازی فعال در حوزه Community PharmacisClinical Pharmacy کانادا دعوت کردند تا از تجربیات وی به صورت سمینار استفاده کنند.


محتوای این سمینار درباره شرح وظایف Clinical Pharmacist و Community Pharmacist کانادا، وظایف داروساز از دیدگاه حقوقی و اخلاقی و شرح وظایف برای دریافت حق فنی و جایگاه داروساز در جامعه و نحوه تعامل آن با جامعه پزشکی بود.


رازی از دانش آموختگان سال 1374 واحد علوم دارویی است که از سال 1382 تاکنون به عنوان Registered Pharmacist در تورنتو مشغول به کار است.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان


جلسه شورای معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد به میزبانی واحد اردکان در سالن جلسات این واحد برگزار شد.


امیر ادبی اردکانی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان، از تشریک مساعی معاونان در اجرای بخشنامه‌های آموزشی و ارتقای سطح علمی دانشگاه قدردانی کرد.


دکتر میرحسینی رئیس شورای معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در این جلسه بر اهمیت برگزاری مستمر و منظم جلسات و پیگیری و اجرای مصوبات جلسات تاکید کرد.


در ادامه دکتر سید علی المدرسی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد و دبیر شورای معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد درباره نحوه ثبت رشته در سامانه گسترش آموزش و بررسی بخشنامه‌های سازمان مرکزی به صورت مشروح بحث و به ابهامات و سوالات حاضران پاسخ داد.


در این جلسه معاونان آموزشی پژوهشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با توجه به دستور کار جلسه، درباره تقویم آموشی نیم‌سال تابستان بحث و تبادل نظر کردند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفرش


هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان استان مرکزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پروفسور حسابی تفرش برگزار شد.


هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان استان مرکزی با حضور معاونان و مسئولان مربوطه واحدهای استان مرکزی، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پروفسور حسابی تفرش برگزار شد.


دکتر رضا شفیع زاده رئیس واحد تفرش با تسلیت به‌مناسبت رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد، در مورد اهمیت اقتصاد دانش‌‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی و ظرفیت‌های شهرستان تفرش در این راستا مطالبی را بیان کرد.


در ادامه دکتر مجید علوی رئیس شورای برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان استان مرکزی به بررسی سامانه پایش که برای حوزه برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی برای ثبت اطلاعات واحدها، تهیه و تدوین شده است توضیحاتی را بیان کرد، سپس به بررسی امور مربوط به آنالیز بودجه سال 1394 واحدهای استان پرداخت.


دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب


جلسه توجیهی و هماهنگی با کارکنان و عوامل اجرایی امتحانات پایان ترم نیمسال دوم سال تحصیلی94/95 و تبادل نظر درباره مسائل و مشکلات دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب در دفتر رئیس دانشگاه برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب با قدردانی از زحمات کارکنان مرکز با ارائه گزارشی از عملکرد مرکز در زمینه‌های مختلف آموزشی، عمرانی، اداری،فرهنگی و فناوری، مهمترین وظیفه دانشگاه را توجه جدی به جذب دانشجو،صرفه جوئی در هزینه‌ها، پاسخگوئی به مشکلات دانشجویان، اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد فضای با نشاط در مرکز، رعایت آئین نامه‌های آموزشی، برگزاری مناسب امتحانات و رفع مشکلات دانشجویان دانست و بر لزوم ایجاد آرامش و نظم و انضباط در ایام امتحانات تاکید کرد.


دکتر فرهان گل کارمنش بیان کرد: «برگزاری امتحانات نتیجه یک نیمسال فعالیت دانشجویان است که لازم است شرایط استاندارد برای همه دانشجویان به‌صورت یکسان آماده شود تا امتحانات در فضایی سالم همراه با نظم و آرامش برگزار شود.»


در ادامه مسئولین برگزاری امتحانات ،توضیحاتی را در خصوص مسائل مربوط به امتحات از جمله، نحوه توزیع سوالات، تقسیم وظایف، توجه به برنامه مراقبت‌ها، رعایت نظم و انضباط و... را مطرح کرده و کارکنان مرکز نیز به ارائه پیشنهادها و نظرها خود پرداختند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج


در آستانه بیست و هفتمین سالروز ارتحال حضرت امام(ره) مسئولان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) تجدید میثاق کردند.


به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه در آستانه فرارسیدن بیست و هفتمین سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران جمعی از مسئولان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج همچون سال‌های گذشته با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند.


در این مراسم استادان و کارکنان این دانشگاه با زیارت از مرقد مطهر حضرت امام(ره) و تجدید بیعت با ایشان یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند.


این مراسم در حالی برگزار شد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به مناسبت ایام ارتحال سیاه پوش شده و پیام‌ها و پلاکاردهای تسلیت در سراسر این دانشگاه به چشم می خورد. همچنین نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه ارتحال در محل مسجد پیامبر اعظم (ص) این دانشگاه در این ایام برپاست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته