دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌و‌گو با آنا مطرح شد؛

حضرت خدیجه (س)؛ بانویی که تحریم‌های اقتصادی را خنثی کرد

حضرت خدیجه (س)؛ بانویی که تحریم‌های اقتصادی را خنثی کرد
نویسنده کتاب «پرتویی از خورشید» گوشه‌هایی از فضائل و فداکاری‌های حضرت خدیجه (س) در مسیر استقرار و ترویج دین مبین اسلام را شرح داد.
کد خبر : 902323

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در دهمین روز از ماه مبارک رمضان سال دهم بعثت، مصیبتی بزرگ بر وجود نازنین پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) عارض شد. ‏حضرت خدیجه (س) بانوی فداکار و همسرمهربان حضرت رسول (ص) در این روز در  ۶۵ سالگی از دنیا رفت و پیامبر (ص) او را با دست مبارک خویش در حجون مکه (قبرستان ابوطالب) به خاک سپرد. این واقعه تلخ پیامبر (ص) را بسیار محزون ساخت که پیامبر (ص) سال درگذشت‏ حضرت خدیجه (س) را «عام‌الحزن‏» سال اندوه نام نهاد.

در همین ارتباط، حجت‌الاسلام علی شیرازی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و نویسنده کتاب «پرتویی از خورشید» در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا، با اشاره به اهمیت جایگاه بانوان در اسلام گفت: حضرت خدیجه (س) یکی از ثروتمندترین مردم مکه بود. این بانوی بزرگوار همواره مستمندان را یاری می‌کرد و پس از ازدواج با حضرت محمد (ص) نیز دارایی خود را خرج اسلام و توسعه دین خدا کرد.

وی با بیان اینکه خانه حضرت خدیجه (س) ملجأ نیازمندان بود، ادامه داد: حضرت خدیجه (س) نخستین زنی بود که به حضرت محمد (ص) به عنوان پیامبر ایمان آورد و همراه ایشان نماز خواند. با دارایی حضرت خدیجه بود که اسلام توسعه پیدا کرد و پیامبر اعظم (ص) توانست در مدینه حکومت تشکیل دهد.

نماینده سابق ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه تحریم‌های اقتصادی در شعب ابوطالب با ثروت حضرت خدیجه (س) خنثی شد، گفت: خدیجه (س) همسر حضرت محمد (ص) از بهترین زنان عالم و بهترین زن برای پیامبر اکرم (ص) است تا جایی که پیامبر (ص) فرمودند هیچ زنی برای آن حضرت جایگزین خدیجه (س) نشد.

حضرت خدیجه (س)؛ بانویی که تحریم‌های اقتصادی را خنثی کرد

بانویی که در مسیرش ثابت‌قدم بود

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) فردی دوراندیش بود و از دوران جوانی فعالیت تجاری می‌کرد، تصریح کرد: ایشان از طایفه‌ای ثروتمند بود که با ازدواج با حضرت محمد (س) دارایی خود را وقف اسلام کرد. حضرت خدیجه (س) در دورانی که تازه اسلام ظهور کرده بود، دین خدا را برگزید و ثروت خود را برای تبلیغ اسلام در اختیار پیامبر (ص) قرار داد. البته در این مسیر بسیاری از نزدیکانش او را تحت فشار قرار داده و حتی طرد کردند، اما این بانوی بزرگ اسلام در مسیرش ثابت قدم بود و تحت تأثیر دیگران قرار نگرفت.

حجت‌الاسلام شیرازی با اشاره به اینکه دورانی که هیچ‌کسی همراه پیامبر (ص) نبود حضرت خدیجه او را یاری کرد، گفت: شاید برخی بگویند که چرا حضرت خدیجه به حضرت محمد (ص) پیشنهاد ازدواج داد، اما باید گفت که ایشان هدف والایی را دنبال می‌کرد و برای آن هزینه‌های زیادی را تحمل نمود؛ اما به جایگاهی رسید که دخترش حضرت فاطمه (س) الگوی اسلام شد و ائمه اطهار (ع) در دامن او تربیت شدند.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه سه سال قبل از هجرت در ماه رمضان وفات یافت، تصریح کرد: در روایت داریم که پیامبر (ص) فرمودند: هیچ مال و ثروتی برای من سودمندتر از اموال خدیجه نبود. پس از آن دختر حضرت خدیجه (س) یعنی حضرت فاطمه زهرا (س) مأموریت همراهی امام علی (ع) در تبلیغ دین اسلام را ادامه داد تا اسلام ناب محمدی نسل به نسل به ما رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته