دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 فروردين 1403 - 00:02
فرشیدی تشریح کرد؛

آخرین وضعیت بیماری سرخک در کشور/ تشدید مراقبت‌های بهداشتی مرزی در نوروز

آخرین وضعیت بیماری سرخک در کشور  تشدید مراقبت‌های  بهداشتی مرزی در نوروز
معاون وزیر بهداشت با اشاره به شیوع بالای سرخک در کشورهای همسایه از افزایش موارد این بیماری در کشور علی‌رغم واکسیناسیون بالا خبر داد.
کد خبر : 902068

حسین فرشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، با بیان اینکه پیشگیری از شیوع سرخک در کشور برای ما بسیار مهم است، اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم اینکه واکسیناسیون سرخک در کشور بسیار خوب بوده اما موارد ابتلا در حال افزایش است.

وی افزود: مهمترین دلایل افزایش آمار سرخک در کشور، شیوع بالای آن در چهار کشور همسایه است. در افغانستان آماری که وجود دارد این است که شش هزار نفر در این کشور به سرخک مبتلا شده‌اند. در پاکستان، عراق و ترکیه هم همین آمارها وجود دارد.

فرشیدی بیان کرد: اگرچه در این کشورهای همسایه ممکن است واکسیناسیون کمتری نسبت به ایران انجام داده باشند با این حال در کشورهای اروپایی هم میزان افزایش موارد مبتلا به سرخک نیز دیده می‌شود، بر همین اساس می‌توان گفت که جابه‌جایی جمعیت از پاکستان و افغانستان به اروپا و ایران که در مسیر آن است موجب افزایش ابتلا به سرخک شده است.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: ما الان در استان‌های جنوب شرقی شامل سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان به دلیل اینکه بیشتر در معرض سرخک هستند واکسیناسیون خوبی انجام می‌دهیم.

فرشیدی با اشاره به وضعیت مراقبت از بیماری سرخک در زمان نوروز اظهار کرد: در این راستا مراقبت‌های مرزی ما تشدید شده و در طول مرز واحدهای مراقبت بهداشت مرزی مستقر می‌شوند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به استقرار واحدهای مراقبت هوایی نیز اظهار کرد: در فرودگاه‌های بین‌المللی تیم‌هایی مستقر هستند که به رصد مسافرانی از کشورها دارای آلودگی و منشأ بیماری می‌پردازند. اگر فردی مشکوک به یک بیماری باشد در همانجا از فرد نمونه‌برداری شده و در صورت نیاز به مراکز تشخیصی و درمانی منتقل می‌شود.

فرشیدی بیان کرد: در طول نوروز تمامی آزمایشگاه‌ها فعال بوده و اگر به رصد بیماری خاصی باشد به همه مراکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی اطلاع داده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته