دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1402 - 08:55
معاون دانشگاه آزاد ملارد:

زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا در جامعه علمی و دانشگاه‌ها ضروری است

زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا در جامعه علمی و دانشگاه‌ها ضروری است
مهدی دولت‌یار تأکید کرد: زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا در جامعه به‌خصوص مراکز علمی و دانشگاهی یک ضرورت است.
کد خبر : 901531

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت هفته‌ درختکاری و تقارن آن با ۲۲ اسفندماه (روز بزرگداشت شهدا) در مراسمی با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملارد تعداد ۲۲ اصله نهال در محل محوطه این واحد دانشگاهی کاشته شد.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملارد در این مراسم اظهار کرد: ۲۲ اسفند (روز بزرگداشت شهدا) روز یادآوری رشادت‌ها، پایمردی و ازخودگذشتگی شهدای والامقام است و برخود وظیفه می‌دانیم که با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در پاسداشت آرمان‌های متعالی این فرشتگان آسمانی سهیم باشیم.

مهدی دولت‌یار بیان کرد: ثمره وجودی شهدا، جانبازان و آزادگان مانند رشد و تکامل درخت در جامعه پایدار است، امیدواریم با زنده نگه‌ داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این ایام و روز درختکاری دین خود را به شهدا ادا کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مدیون خون شهیدان بزرگی است که جان خود را برای دفاع از انقلاب تقدیم کرده‌اند، ادامه داد: زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا در جامعه به‌خصوص مراکز علمی و دانشگاهی یک ضرورت است و باید هرچه در توان داریم به کار گیریم تا فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و دانشجویان منتقل شود.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملارد با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری که «هر ایرانی باید هرسال سه درخت بکارد»، مطرح کرد: مدیران، استادان، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه با کاشت درخت درراستای توسعه فضای سبز و حفظ روحیه نشاط و شادابی همت گمارند تا با حفظ محیط زیست به رسالت دلاورمردانی که در راه آرامش، امنیت و حفظ وطن جهاد کردند، عمل کنیم.

دولت‌یار تبیین کرد: دانشگاه یک محیط علمی، فرهنگی، آموزشی و محل حضور نخبگان و دانشجویان آینده‌ساز جامعه است و باید به موضوع طبیعت و حفظ آن توسط دانشگاهیان در زندگی توجه شود.

حسین رضایی مدیر فرهنگی و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اداری حضرت بقیةالاعظم(عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملارد هم تشریح کرد: هفته شهید هفته تجدیدپیمان با شهداست و امسال ۲۲ نهال به مناسبت ۲۲ اسفند روز شهید کاشته می‌شود تا سمبل از خودگذشتگی شهدا را به تصویر بکشیم.

وی تشریح کرد: این برنامه به همت حوزه معاونت فرهنگی، بسیج اداری کارکنان، بسیج دانشجویی و کانون هلال احمر برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته