تاکید وزیر آموزشوپرورش بر ضرورت آموزش مستمر معلمان
صحرايی افزود: مدارس علوم و معارف اسلامی نيازمند رسيدگي و ساماندهي بوده و براي آموزش و پرورش یک فرصت هستند، بايد مسائل و مشکلات آنها را بررسی و برای ارتقا و تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف آنها برنامه ريزی كنيم.
وی در ادامه به موضوعات هنری و فرهنگی در مدارس پرداخت و افزود: معلم هنر، آمادگی دفاعی، تاریخ، تفکر و سواد رسانهای، کارآفرین و کار و فناوری این درسهایی که بار تحول را بر دوش آنها گذاشتهایم، مطلوب تربیت نکردهایم.
صحرایی اضافه کرد: طرح معلم دوم یعنی آن معلمانی که علاقمند به تدریس این دروس هستند دورهای که سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی پيش بيني میکند، بگذرانند و به آنها اجازه تدریس بدهند مثلاً معلم درس ریاضی، فیزیک، شیمی و غيره هستند كه مي توانند اين دروس را تدريس كنند.
وی اظهارکرد: برنامه غربالگری ملی دانش آموزان با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و وزارت ورزش و جوانان در سال آینده اجرا میشود؛ در اين برنامه معاینات جسمانی که شامل اندازه گیری قد، وزن، فشارخون، معاینه چشم، شنوایی، اندام ها، ستون مهره ها، آزمایشات غربالگری و غيره انجام خواهد شد.
صحرایی تاكيد كرد: کار شورای عالی آموزش و پرورش فقط تصویب نیست بلکه یکی از وظایف مهم شورای عالی آموزش و پرورش تحقق و تدبیر امور آموزش و پرورش است. قبل از بروز هر مسئلهای بايد برای آن پیشبینیهای لازم انجام شود نباید منتظر اتفاق افتادن آنها باشیم.
وزير دولت مردمي با اشاره به اينكه راه حل همه مسائل آموزش و پرورش دست معلم است در ادامه گفت: معلم باید مرتب به روز و آموزش ببیند. لازمه پيشرفت آموزش و پرورش به روز بودن معلم است در اين راستا باید امکانات و تجهیزات لازم را هم براي معلمان فراهم شود تا بتواند انتظاراتی که از آنها میرود، محقق کنند.
وی با اشاره به ترمیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر ضرورت بهره گیری از مشاوران و نیز اعمال مسایل روز به سند تحول همچون هوش مصنوعی تاکید کرد.
انتهای پیام/