تجاریسازی محصولات مبتنی بر فناوری با ۴ معیار اصلی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین سمینار هنر و تجاریسازی محصول در راستای سلسله رویدادهای علمی و پژوهشی با حضور استادان و هنرمندان شهرستان شاهرود و استان سمنان در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد.
مدیر مؤسسه چندمنظوره فرهنگی و هنری خط و خاک و برگزارکننده سمینار گفت: ۱۵۰ دانشجو و علاقهمند از دانشگاههای فنی و حرفهای دختران، دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در این سمینار حضور داشتند که از طریق سایت «مشکات» به صورت آنلاین ثبتنام کرده و مفتخر به دریافت گواهینامه از این سایت شدند.
صمد کاویانی افزود: تجاریسازی فرآیند معرفی یک محصول یا خدمت به صورت قابل دسترسی در بازار نهایی است و این مفهوم به طور ضمنی بر ورود به بازارهای انبوه دلالت دارد و شامل حرکت از آزمایشگاه به عرصه تجاری است.
وی یادآور شد: برای ارزیابی تجاریسازی یک محصول یا خدمت جدید معیارهای گوناگونی توسط پژوهشگران گزارش شده، اما در یک چارچوب کلی باید تجاریسازی محصولات مبتنی بر فناوری را در قالب چهار معیار اصلی شامل بازارپذیری، امکانپذیری تجاری، رقابتپذیری فناوری، و توانمندی تحقیق و توسعه مورد بررسی قرار داد.
این سمینار از سوی دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار شد.
انتهای پیام/