دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1402 - 10:50

روایت پیشکسوت استقلال از پرتماشاگرترین دربی تاریخ/ روزی که برق ورزشگاه بعد از ضربه به تیر دروازه پرسپولیس رفت!

روایت پیشکسوت استقلال از پرتماشاگرترین دربی تاریخ  روزی که برق ورزشگاه بعد از ضربه به تیر دروازه پرسپولیس رفت!
پیشکسوت استقلال با اشاره به برگزاری پرتماشاگرترین دربی تارخ گفت: بعد از آنکه به تیر دروازه پرسپولیس زدیم برق استادیوم رفت.
کد خبر : 901040

رضا رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه مهم‌ترین خاطره‌ای که از بازی‌های دربی استقلال و پرسپولیس دارد، اظهار کرد: دربی بیستم و ششم در تاریخ مهر سال ۱۳۶۲ برگزار شد و هر بار که می خواست دربی برگزار شود به دلایلی عقب می‌افتاد. خبر دادند بازی از رادیو و تلویزیون پخش نمی‌شود. به خاطر همین دربی بسیار حساسی شد و سیل جمعیت روانه ورزشگاه آزادی شدند به شکلی که روی سکوها جا نبود، مردم روی دکل‌های برق هم نشستند و حتی روی پیست تارتان کنار زمین چمن نشستند به شکلی که برگزاری بازی خیلی خطرناک بود.

وی ادامه داد: بیش از ۱۲۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه آمده بودند که ما داخل زمین شدیم. به حمید خوشخوان که داور بازی بود گفتیم ما داخل رختکن می‌رویم چون خطرناک است و مردم ناگهان از پیست وارد زمین می‌شوند، هر چند آن زمان مردم رفتارهای درست‌تری داشتند و عاشق فوتبال بودند. بعد از ۲۰ دقیقه پیست را خالی کردند و تعداد زیادی از کسانی را که روی دکل‌های برق بودند را پایین اوردند تا شرایط برگزاری بازی فراهم شود. بازی آغاز شد و بعد از آنکه سعید مراغه‌چیان به تیرک دروازه پرسپولیس کوبید، برق‌های ورزشگاه آزادی رفت. ۱۰ دقیقه‌ای منتظر ماندیم تا برق‌های ورزشگاه وصل شد. 

پیشکسوت استقلال خاطرنشان کرد: در نیمه دوم پرویز مظلومی روی سانتر رضا نعلچگر با ضربه سر تاریخی‌ترین گل زندگی‌اش را وارد بهروز سلطانی دروازه‌بان پرسپولیس کرد و با همان گل حریف را شکست دادیم. همان سال هم قهرمان لیگ تهران شدیم. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب