دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 اسفند 1402 - 12:59
عالمیان مطرح کرد؛

مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند پاسخی قاطع برابر رؤیای دوقطبی‌سازی دشمنان

مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند پاسخی قاطع برابر رؤیای دوقطبی‌سازی دشمنان
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خلق حماسه حضور در انتخابات ۱۱ اسفند را پاسخی قاطع و درخور به بدخواهان ایران اسلامی قلمداد کرد و گفت: مشارکت همگانی در انتخابات پاسخی قاطع به رؤیای دوقطبی‌سازی دشمنان بود.
کد خبر : 901011

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اصغر عالمیان عضو هیئت علمی گروه حقوق عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در ویژه‌برنامه «ایران سربلند» که به صورت زنده از رادیو اصفهان درباره حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ پخش می‌شد، اظهار کرد: این حضور حماسی مردم، چشم جهان را به خود خیره کرد و ملت نشان دادند که پای ارزش‌های انقلابی و ایران ایستاده‌اند.

وی افزود: از سال گذشته، رسانه‌های ضد ایرانی و ایران‌ستیز به صورت مستمر در بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ پایگاهی که در حوزه‌های خبری و رسانه‌ای، فضای مجازی و انواع سکو‌ها و سامانه‌هایشان در اختیار دارند، به تضعیف انتخابات ۱۱ اسفند پرداختند و تحلیل‌هایی که از رسانه‌های غربی علیه این انتخابات منتشر می‌شد، مشارکت را از ۷ تا حداکثر ۲۳ درصد بیش‌بینی می‌کردند.

مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: در انتخابات اخیر، مردم ایران اثبات کردند برای جمهوریت و نظام اسلامی خود ارزش قائلند و همه آن کسانی که دلشان برای ایران و مرز‌های ایران می‌تپد، با یاد شهدا و عزیزانی که برای این مرز و بوم جانفشانی کردند، پای صندوق‌های رأی آمدند.

عالمیان متذکر شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از ابتدای فروردین سال جاری در مشهد مقدس در سخنرانی روز نخست سال اشاره فرمودند که مهم‌ترین موضوع سال ۱۴۰۲ موضوع انتخابات است و معظم‌له در جلسات مکرری که با گروه‌ها و دیدارکنندگان با ایشان در مواقع مختلف برگزار می‌شد، بر اهمیت انتخابات تأکید داشتند؛ تا جایی که در نهایت دو روز قبل از برگزاری انتخابات در دیدار با رأی‌اولی‌ها فرمودند: «رای دادن ممکن است با فایده باشد یا بی‌فایده، اما رأی ندادن قطعاً بی‌فایده است.»

وی بیان کرد: هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و روشنگری‌های خواص، کمک کرد تا مردم ما متوجه خباثت‌ها و شیطنت‌های رسانه‌ها و دشمنان ایران و ایران‌ستیزان باشند؛ اگرچه رقم ۴۱ درصد مشارکت، رقم آرمانی و مطلوب ما نیست، اما این رقم در تمامی انتخابات پارلمانی در دنیا، رقمی متداول است.

مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تشریح کرد: همواره آنهایی که با تحقق انقلاب اسلامی، دستشان برای همیشه از ایران کوتاه شده، انتخابات را فرصتی برای دو قطبی‌سازی در کشور می‌دانسته‌اند و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون وقتی مواضع کشور‌های متخاصم با ایران عزیز را مرور می‌کنیم، متوجه می‌شویم که دنبال آن هستند که نظام مردمی را یک نظام غیرواقعی به افکار عمومی دنیا معرفی کنند و تا می‌توانند از روش‌های تبلیغاتی مدرن رسانه‌ای برای ایجاد گسست میان مردم و نظام اسلامی استفاده می‌کنند.

انتظار مردم بهبود معیشتی است

عالمیان تأکید کرد: از ماه‌ها قبل از انتخابات اخیر، شاهد بودیم که معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در واکنش به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، اظهاراتی به شدت مداخله‌جویانه علیه ایران، نظیر «حکومت ایران به دنبال استفاده از این انتخابات به عنوان نمایشی از دموکراسی است»، «رد صلاحیت‌ها مورد تأیید آمریکا نیست»، «مردم ایران به خوبی می‌دانند که این انتخابات بی‌مفهوم است و در آن شرکت نخواهند کرد و دولت آمریکا با مردمی که در انتخابات شرکت نکنند، همراهی خواهد کرد» و مواردی از این دست را مطرح می‌کرد.

عالمیان در پاسخ به این سؤال که چرا میزان مشارکت از این حد بالاتر نبود، تشریح کرد: در سال‌های اخیر، وضعیت معیشتی و بی‌ثباتی و تورم در بازار مسکن، خودرو، خوراک و پوشاک و اقلام ضروری روزانه، مردم را با مشکلاتی جدی مواجه کرده و این مسائل به طور طبیعی در میزان مشارکت تأثیرگذار است.

وی تبیین کرد: مردم ما انتظاری که از دولت‌های ۱۰ سال اخیر داشتند، این بوده که قانونگذاران و دولتمردان ما در برنامه‌ها و اقدامات خود، معیشت مردم را مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: مردم گلایه‌مندند و این گلایه‌ها بجاست، اما راه مقابله با این کاستی‌ها، شرکت‌نکردن در یک رویداد مهم سیاسی به نام انتخابات نیست؛ بلکه راه چاره این است که مردم به افرادی رأی بدهند که به طور نسبی برنامه‌هایی در راستای آسان‌سازی امور اقتصادی جامعه و کمک به معیشت و اشتغال مردم داشته باشند.

عالمیان گفت: در این مشارکت باشکوهی که مردم داشتند، انتظار همه مردم این است که مجلسی شکل بگیرد که همه توانش را در تصویب قوانینی به‌کار بگیرد که به تسهیل امورات جاری زندگی مردم کمک کرده و از پرداختن به حواشی و دخالت در امور اجرایی پرهیز کند.

وی تشریح کرد: با مشاهده کارنامه عملکرد مجلس یازدهم، نقاط بسیار برجسته‌ای در تصویب قوانین مفید و مؤثر در زندگی مردم می‌بینیم؛ اما اجرای این قوانین از زمان تصویب تا نهادینه شدن کامل آن در جامعه و عمل‌کردن همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها به این قوانین به بازه زمانی مشخصی نیاز دارد؛ مجلس یازدهم در حوزه قانون دانش‌بنیان، گام‌های بسیار خوبی برداشته که می‌تواند اقتصاد دانش‌بنیان کشور را متحول کند.

مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در ادامه توضیح داد: همچنین قانون حمایت از جوانی جمعیت که در این مجلس تصویب شد، یکی از قوانین بسیار خوب در حمایت از نهاد خانواده است؛ اما در اجرا، دچار موانعی شده است که برطرف خواهد شد.

نمایندگان مجلس با جدیت و اخلاص مشغول به کار شوند

عالمیان عنوان کرد: یکی از کار‌هایی که نمایندگان منتخب در مجلس شورای اسلامی می‌توانند انجام دهند، تصویب قوانین متناسب با شرایط جغرافیایی، اقلیمی و فرهنگی هر منطقه است؛ مجلس ما به‌عنوان تنها نهاد قانون‌گذاری کشور، قوانینی را تصویب می‌کند که این قوانین به صورت یکپارچه در سراسر کشور اجرا شوند؛ اما به نظر من می‌توانیم الگویی از قانون‌گذاری را تجربه کنیم که قوانین را متناسب با اقلیم و شرایط فرهنگی، جغرافیایی و صنعتی هر منطقه مورد بازنگری قرار دهیم تا اثر قوانین در زندگی مردم مشهودتر شود.

وی تأکید کرد: به‌عنوان مثال قانونی که در حوزه آموزش یا تقویم آموزشی که در مناطق مرزی داریم، نباید با تقویم آموزشی استان‌های میانی کشور یکسان باشد.

عضو هیئت‌علمی گروه حقوق عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان ابراز امیدواری کرد که نمایندگان در این دوره با جدیت بیشتر و اخلاص بیشتر به این موضوعات توجه بیشتری کرده و با ایجاد اتاق‌های فکر از حوزه انتخابیه خود متشکل از استادان محترم دانشگاهی، علمای حوزه‌های علمیه و اقشار گوناگون، قوانینی را در دستورکار قرار دهند که متناسب با نیاز‌های منطقه‌ای مردم تعریف شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته