دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری خبرداد؛

قیمت دو نوع خرمای «مضافتی» و «کبکاب» اعلام شد/ عرضه خرما تا پایان ماه‌مبارک با قیمت ثابت

قیمت دو نوع خرمای «مضافتی» و «کبکاب» اعلام شد  عرضه خرما تا پایان ماه‌مبارک با قیمت ثابت
سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری از قیمت ثابت انواع خرما در میادین میوه و تره‌بار خبرداد.
کد خبر : 900901

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی بختیاری‌زاده سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال با توجه به اینکه تقارن ایام پایانی سال و ماه مبارک رخ داده، مردم هم در تدارک خرید ماه مبارک و هم ایام عید هستند، از این رو حجم مراجعات بیشتر شده و در میادین شور و حال مضاعفی دیده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امسال علاوه بر میوه شب عید بحث تامین خرما را در میادین داریم، توضیح داد: برای حصول بهتر مایحتاج مردم تصمیم گرفتیم از ۱۵ اسفند عرضه خرما را آغاز کنیم؛ تاکید و تنظیم دو مدل خرما یعنی «مضافتی» و «کبکاب» مدنظر قرار گرفت البته با کیفیت خیلی خوب، در موضوع خرمای مضافتی قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم ۹۳ هزار تومان مقرر شد.

بختیاری زاده درباره تفاوت قیمت این نوع خرماها با بازار گفت: طبق اعلام مراجع رسمی در بازار خرمای مضافتی کیلویی ۱۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود یعنی بیش از ۲۵ درصد.

وی با تاکید بر اینکه خرما در بازار از کیلویی ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود، گفت: خرما حتما باید به شکل کیلوفروشی عرضه شود، خرمای دوم کبکاب است که با نوع بسته بندی کارتنی عرضه می شود، قیمت این محصول کارتنی کیلویی ۳۸ هزار تومان و سطلی کیلویی ۵۴ هزار تومان تعیین شده است. 

سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در ادامه با تاکید بر اینکه دیگر انواع خرما به واسطه نرخ‌نامه عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: فروش خرمای ما نسبت به روزهای قبل چند برابر شده است، چون شهروندان به کیفیت مطلوب کالا توجه دارند و آن را دنبال می‌کنند، اما از سمت ما محدودیتی برای عرضه وجود ندارد، بر اساس تاکید خرما تا پایان ماه مبارک با همین قیمت عرضه انجام می‌شود.

وی در بخش دیگر با بیان اینکه خرمای کبکاب را از کشاورزان بوشهر خریداری کردیم، تصریح کرد: پس از خرید از کشاورزان، کالا بسته بندی و عرضه می شود، خرمای مضافتی را هم از بم و سراوان خریداری کرده‌ایم.

بختیاری‌زاده در بخش دیگر با اشاره به این مطلب که کالا را بدون واسطه و به شکل مستقیم عرضه می‌کنیم، درباره عرضه میوه شب عید گفت: میوه به مقدار کافی تهیه شده است، سیب و پرتقال خریداری و ذخیره سازی شده تا در صورتی که قیمت‌ها در بازار سیر صعودی بگیرد و بخواهد متلاطم شود آن را وارد و عرضه کنیم، در این مسیر حدود دو هزار و پونصد تن سیب مرغوب و ۱۲۰۰ تن پرتقال ذخیره سازی کرده‌ایم و قیمت‌ها در میادین متعادل است.

وی افزود: سیب زرد هر کیلو ۳۰ هزار تومان، سیب قرمز ۲۹ هزار تومان و پرتقال مرغوب با قیمت ۱۸۵۰۰ تومان در سطح میادین توزیع می‌شود و در ارتباط با توزیع سایر میوه‌ها باید اشاره کرد که عرضه طبق روال انجام خواهد شد و ۴۵ درصد ارزان‌تر است.

قیمت دو نوع خرمای «مضافتی» و «کبکاب» اعلام شد/ عرضه خرما تا پایان ماه مبارک با قیمت ثابت

این مقام مسئول با اشاره به تخفیف سایر اقلام در غرفه‌های میادین توضیح داد: در حال حاضر اکثر محصولات لبنی با تخفیف ده درصد فروخته می‌شود، بخشی هم سه درصد است و اقلام تعزیراتی مثل شیر و ماست دبه‌ای کم چرب و پنیر سفید با تخفیف پنج درصد فروخته می‌شود.

بختیاری‌زاده با اشاره به اینکه تعداد میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران به بیش از ۳۰۰ بازار رسیده است، اضافه کرد: روز‌های اول تا سوم فروردین همه میادین و بازار‌ها تعطیل است. ۴ فروردین فقط میادین از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۳.۳۰ فعال است بازار‌های میوه و تره بار تعطیل هستند. ۵ فروردین تا ۱۲ فروردین ۸ تا ۱۳.۳۰ فعال است. ۱۳ فروردین (۲۱ ماه مبارک رمضان) همه میادین و بازار‌ها تعطیل است

وی درباره توزیع محصولات پروتئینی در بازار‌های میادین میوه و تره‌بار گفت: در این ارتباط نیز با توجه به فعال بودن کشتارگاه از چهارم فروردین مشکلی بابت توزیع محصولات پروتئینی از جمله مرغ و گوشت نیست و در روز‌های اخیر نیز سازمان میادین میوه و تره‌بار محصولات پروتئینی را در اختیار میادین گذاشته و در توزیع گوشت و مرغ مشکلی نیست و مردم می‌توانند در تمام طول روز با مراجعه به میادین محصولات را خریداری بکنند و گوشت منجمد نیز بدون محدودیت در میادین توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته